sinnaelgen Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 (endret) Jeg har et pussig problem som jeg søker forklaringen på. Å plassere det i denne tråden er kanskje ikke det mest opplagte men på grunn av problemets ar så mener jeg ad de passer her Alle kjenner sikkert til at man kan erstatte en eller flere original fjernkontroller men en universal en Det har også jeg gjort jeg har i flere år bruk Harmony 555 fra Logitech uten ( store) problemer Men så måtte jeg bytte ut tv-dekoderne og da ble det problemer til tross for at fjernkontrollen er oppdatert med riktige koder jeg har også kontaktet logitch support og har samme med dem fortatt en delt feilsøking Kodene som sendes skal være identisk med den originale fjernkontrollen sår de første jeg gjorde når jeg fikke problemer var overføre de kodene som var problematiske fra den originale til den universale uten at de hjelp Så er det undersøkt om enkelt av knappene på universal fjernkontrollen er utslitte og skaper en slags prell effekt , at kontakten i knappen kobles ut og inn fler ganger før den er trykket inn. Det ser ikke ut som det er det som er problemet heller Derimot som om koden lit tilfeldig blir sendt feil ut eller tolket feil av dekoder Når man ser skifter mellom kanalen så er det jo mest kanal nummerere mellom 4 og 14 som brukes Når jeg øker kanal nummeret med en ( kanal opp ) så tolker dekoderen det som jeg øker kanal nummeret med 2 eller 3 ( 2 eller 3 knaller opp) . Det som er merkelig er at det ser ut som om denne effekten bare oppstår når det er kanal nummer mellom 4 og 14 . ved høyere kanal nummer skjer ikke dette Kommandoene som er problematisk er '4' , 'kanal opp' og 'venstre ' Jeg er tidligere blit hinte om at det kan være interferens som gjør det Men da er det jo pussig at det skjedde først da jeg fikk den nye dekoderen Det er også merkelig at det skjer på så kort avstand ( ca 1/2 meter fra dekoderen ) riktignok har jeg en pc og en trådløs rutter i samme rom , men det var ikke problem før Det er snakk om en dekoder fra altibox Hvis det er noen som menr at jeg er på ville veier angående valg av tråd for å ta opp dette problemet så ber jeg om unnskyldning og hjelp til å finne riktig tråd , for problemet er høyst merkelig og tildel noe snedig Endret 18. april 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå