Gothminister Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Man er ikke svak om man ikke hevner seg. Heller motsatt. Da lar man seg styre av følelser. Styrke er ikke lenger bare fysisk, men også mentalt, og da gjelder det å ha selvkontroll. Da er vi nok uenig i det. Styrke er og ikke la seg bli behandlet dårlig. De svake legger seg flate. Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Man trenger ikke finne seg i dårlig behandling selv om man ikke tar hevn. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Man trenger ikke finne seg i dårlig behandling selv om man ikke tar hevn. Mange måter å hevne seg på. Mulig vi definerer hevn litt ulikt her. Jeg mener ikke at man skal drepe en fyr som har behandlet deg dårlig. Som sagt, mulighetene er mange for å ta igjen. Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Det er mulig. Jeg tar utgangspunkt i at hevn er å gjengjelde vondt med vondt. Jeg foretrekker å gjengjelde vondt med fornuft. Enten kommer man til en felles enighet med en gang, eller så distanserer man seg og gjør opp senere, avhengig av situasjonen. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Det er mulig. Jeg tar utgangspunkt i at hevn er å gjengjelde vondt med vondt. Jeg foretrekker å gjengjelde vondt med fornuft. Enten kommer man til en felles enighet med en gang, eller så distanserer man seg og gjør opp senere, avhengig av situasjonen. Fornuft kan gjøre langt mer skade en vondt. Tror ikke vi er helt uenige her Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Poenget mitt var at man bør unngå å gjøre noe med den hensikt å påføre andre unødvendig skade. Selv om vi kanskje ikke er helt uenige er vi nok heller ikke helt enige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå