Lufthode Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Hei! Har en 17 år gammel nyansatt krav på helligdagstillegg om opplæringen,(som såklart skal være lønnet) skjer på en helligdag som f.eks langfredag? Ansettelsen er på timebasis, ikke fast stilling. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Om det er opplæring eller ikke er irrelevant. Så lenge du er i arbeidsgivers tjeneste så skal du ha lønn. Kan heller ikke se noen grunn til at du ikke skal få helligdagstillegg 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Om du har krav på helligdagstillegg eller ikke kommer an på hva som er avtalt. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Om det er opplæring eller ikke er irrelevant. Så lenge du er i arbeidsgivers tjeneste så skal du ha lønn. Kan heller ikke se noen grunn til at du ikke skal få helligdagstillegg Det er kanskje normalt å få helligdagstillegg, men det er ikke lovpålagt. I mange tilfeller er det regulert i en tariffavtale. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Men er det nødvendig med opplæring på langfredag? Arbeid på søn- og helgedager er ikke tillatt med mindre arbeidets art gjør det nødvendig. Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 20. april 2014 Forfatter Del Skrevet 20. april 2014 Men er det nødvendig med opplæring på langfredag? Arbeid på søn- og helgedager er ikke tillatt med mindre arbeidets art gjør det nødvendig. Nå er det jo ikke meg det gjelder, så jeg kan ikke svare på grad av nødvendighet, men jeg vil vel tro at det er en grei dag å starte opplæring på, gitt mindre kundetrykk den dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå