marenxd94 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Hei! Jeg fatter ikke hva jeg kan ha stilt feil på D300s'en min. Jeg har på høy lukkertid og blender på helt grei iforhold til lyset. Skal ta bilder av dyr i fart. Har alltid stilt det inn slik, men nå bruker det så sykt lang tid på å ta et bilde. Jeg trykker og 3 sekund senere blir bildet tatt, akkurat som om jeg skulle hatt 3sekunderslukkertid, noe jeg ikke har. Jeg har gått over instillingene flere ganger men finner ikke ut hva som kan være galt. Idèer? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Hvis du har surra til innstillingene, så er det et menyvalgene et sted som lar deg tilbakestille til opprinnelige fabrikkinstillinger. Hvis du velger å gjøre det, må du selvsagt sette alle andre innstillinger på nytt også. Men det er en mulighet for å komme tilbake til utgangspunktet. Du KAN jo ha satt på timeren din til å ta et bilde etter to-tre sekunder, altså selvutløseren. Den kan du jo sjekke først. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 (endret) Sjekk om du har skrudd på "d10 Exposure delay mode" i menyen. Sjekk også om ditt mode dial (det under QUAL/ISO/WB-knappene) står på MUP (mirror lock-up) eller timer. Endret 18. april 2014 av Trondster Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Hovedvalgene står ikke på timer ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå