Gjest medlem-169651 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Og Taxi-bransjen som er så uskyldsren og fri for ulovligheter fra før da... Lenke til kommentar
Wiziwig Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Man kan si mye om taxiprisene og hvorfor de er som de er, men når det er billigere med fly til Roma enn Taxi til Åsane (Bergen - ca 15 km kjøring) så er det noe som ikke stemmer. Lenke til kommentar
G Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Når jeg skal på korte ferieturer som kun varer ca. 1 uke, så pleier jeg å parkere bilen i en gate hos en venn, hvor det IKKE er parkering forbudt skilting. Bestiller så taxi til flyplassen. Vennen bor selvfølgelig betydelig nærmere flyplassen enn hva jeg gjør. Så slipper jeg langtidskostnaden i parkeringshallen på flyplassen. Tror uten å ha regnet på det, at det er billigere med den 5 minutters taxituren enn hva det koster å ha bilen parkert i et dyrere parkeringsanlegg en hel uke. Når jeg tar 3 ukers ferie så er jeg litt mer skeptisk til å la bilen stå i den gata. 3 uker er jo ganske lenge i forhold til 1 uke. Selv om jeg tror bilen står tryggt, så tenker en gjerne at folk begynner å lure om en bil står urørt i såpass lang tid. Taxi er blitt dyrt. Frisør er blitt dyrt. Det er lite som ikke har blitt dyrt i dette landet. Mulig det er slik stagnasjon i prisoppfattelsen som gjør at man føler det slik, når man begynner å dra litt på årene, ikke vet jeg ! Norge er ihvertfall ikke særlig billig. Apotekene har priset seg til helvete. Nå begynner enkelte matbutikker å ta etter, selv om man fremdeles har gode Rema1000 å ty til. F.eks. så har nylig en 200 grams sjokolade i en Meny-butikk jeg går til relativt ofte, steget med nesten 200 prosent i forhold til normale matbutikker. Bare for å ta et priseksempel. På apoteket om man skal ha seg en liten eske med slikt man får reseptfritt i f.eks. Spania, som man får for kanskje 15kr - 20 kr der, det må man kanskje betale en ca. kr 80,- til kr 95,- for her i Norge. Forstå det den som kan. Legemiddelet er ikke mindre ufarlig i Spania, men det er like fullt advarsler vedlagt esken om at lengre tids bruk ikke er tilrådelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg