Gå til innhold

Forbyr pirattaxi-app


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg skal på korte ferieturer som kun varer ca. 1 uke, så pleier jeg å parkere bilen i en gate hos en venn, hvor det IKKE er parkering forbudt skilting.

 

Bestiller så taxi til flyplassen. Vennen bor selvfølgelig betydelig nærmere flyplassen enn hva jeg gjør. Så slipper jeg langtidskostnaden i parkeringshallen på flyplassen. Tror uten å ha regnet på det, at det er billigere med den 5 minutters taxituren enn hva det koster å ha bilen parkert i et dyrere parkeringsanlegg en hel uke.

 

Når jeg tar 3 ukers ferie så er jeg litt mer skeptisk til å la bilen stå i den gata. 3 uker er jo ganske lenge i forhold til 1 uke. Selv om jeg tror bilen står tryggt, så tenker en gjerne at folk begynner å lure om en bil står urørt i såpass lang tid.

 

Taxi er blitt dyrt. Frisør er blitt dyrt. Det er lite som ikke har blitt dyrt i dette landet. Mulig det er slik stagnasjon i prisoppfattelsen som gjør at man føler det slik, når man begynner å dra litt på årene, ikke vet jeg !

 

Norge er ihvertfall ikke særlig billig. Apotekene har priset seg til helvete. Nå begynner enkelte matbutikker å ta etter, selv om man fremdeles har gode Rema1000 å ty til. F.eks. så har nylig en 200 grams sjokolade i en Meny-butikk jeg går til relativt ofte, steget med nesten 200 prosent i forhold til normale matbutikker. Bare for å ta et priseksempel.

 

På apoteket om man skal ha seg en liten eske med slikt man får reseptfritt i f.eks. Spania, som man får for kanskje 15kr - 20 kr der, det må man kanskje betale en ca. kr 80,- til kr 95,- for her i Norge. Forstå det den som kan. Legemiddelet er ikke mindre ufarlig i Spania, men det er like fullt advarsler vedlagt esken om at lengre tids bruk ikke er tilrådelig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...