olmaho123 Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Jeg bare lurer på hva som har mest og si på fps? Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Oppløsning eller Anti alias tenker jeg. 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Blir enten skjermkort / CPU kommer helt ann på hva du holder på med. Lenke til kommentar
olmaho123 Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Blir enten skjermkort / CPU kommer helt ann på hva du holder på med. Men bege deler har lit og si, samme hva man driver med? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Blir enten skjermkort / CPU kommer helt ann på hva du holder på med. Men bege deler har lit og si, samme hva man driver med? Mtp spill, ja, helst ikke bare litt heller. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Jeg bare lurer på hva som har mest og si på fps? Oppløsning Antialiasing som ikke er FXAA eller SMAA 1x Draw distance LOD FOV 2 Lenke til kommentar
olmaho123 Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 Jeg har oppløsning, Max: 4096 X 2160. Er det bra? Lenke til kommentar
otl Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 (endret) Det er vel hva skjermkortet støtter. Se hvilken skjerm du har og hva den støtter. Tipper 1920x1080 Endret 18. april 2014 av otl Lenke til kommentar
olmaho123 Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 Det er vel hva skjermkortet støtter. Se hvilken skjerm du har og hva den støtter. Tipper 1920x1080 https://www.komplett.no/asus-24-led-vg248qe/774683 Ja det er 1920x1080 Lenke til kommentar
olmaho123 Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 Men har det noe og si på skjermen da, det er jo bare det som viser bildet? Lenke til kommentar
olmaho123 Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 Jeg bare lurer på hva som har mest og si på fps? OppløsningAntialiasing som ikke er FXAA eller SMAA 1x Draw distance LOD FOV Er det ting på skjermen, allt samen? Lenke til kommentar
otl Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Men har det noe og si på skjermen da, det er jo bare det som viser bildet? Det har alt å si. Den kan jo ikke vise mer enn 1920x1080. Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Som folk ovenfor har forsøkt å si, så spiller det en rolle hvilke instillinger du har i spillet ditt, (lavere instillinger blir mer fps) og hvilket skjermkort/cpu du har. Dersom rammen din er ekstremt liten kan den også dra ned fpsen din (ikke vanlig i dag). Jeg regner med at det du lurer på er om PCen du ser på kan kjøre spillet ditt med X antall FPS hvor x må være stor nok til at spillet kan nytes? Da finnes det tester online hvor de fleste populære gfx/cpu kombinasjoner er testet på forskjellige spill og gir forskjellige FPS. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Jeg har oppløsning, Max: 4096 X 2160. Er det bra? På skjermkort er det helt normalt i dag, alle skjermkort støtter dette så lenge de har en Displayport-utgang. Jeg bare lurer på hva som har mest og si på fps?OppløsningAntialiasing som ikke er FXAA eller SMAA 1x Draw distance LOD FOV Er det ting på skjermen, allt samen? Dette er ting som styrer hvordan bildet i spillet ser ut ja. Oppløsning styrer hvor mange piksler skjermkortet må tegne hver frame, jo flere piksler per frame, jo færre frames vil kunne produseres i sekundet. Antialiasing er kantutjevning for å fikse bildealiasing, som oppstår når bildet inneholder linjer som ikke går parallelt med pikslene på skjermen. De mer effektive løsningene her får skjermkortet til å tegne 3D-modeller, hele bildet, eller deler av bildet i høyere oppløsning for så å ta gjennomsnittsfargen av pikslene og minske aliasing. Draw distance er hvor langt i horisonten bildet skal tegnes, lengre draw distance = flere detaljer i bildet = færre frames per second. LOD, eller Level of Detail, er hvor aggressivt spillet skal droppe detaljer på 3D-modeller og effekter i avstanden, dette ligner litt på draw distance og har lignende ytelsespåvirkning. FOV, eller Field of View, er hvor stor vinkel det skal være på "kameralinsen" som bildet blir tegnet fra, dette har også noe å si på hvor mange detaljer du får i bildet. 1 Lenke til kommentar
olmaho123 Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 (endret) OK, men hva er best da mye fps eller litte Endret 18. april 2014 av olmaho123 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 OK, men hva er best da mye fps eller litte http://30vs60fps.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JWlLR8 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 (endret) OK, men hva er best da mye fps eller litte Kort sagt, mye. Desto mer desto bedre, i nesten alle omstendigheter. Det eneste unntaket jeg klarer å se for meg, er vis du har en gjennomsnittlig dyr skjerm som oppdateres 60 ganger i sekundet (sånn som de fleste jeg har møtt har). I denne situasjonen kan ikke skjermen din vise mer en 60 FPS, så all FPS over 60 er litt bortkastet. Det andre alternative er en litt dyrere skjerm på 120 MHz skjerm, som oppdatere seg 120 ganger i sekundet, og kan derfor ta full nytte av opp til 120 FPS. Men som sagt, de fleste skjermer har kun 60 MHz oppdatering, så mer en 60 FPS trengs sjeldent. TL;DR: Alt over 60 FPS er som regel bortkastet. Endret 18. april 2014 av Slettet-JWlLR8 Lenke til kommentar
olmaho123 Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 Jeg har 144 MHz da Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Jeg har 144 MHz da Det burde likevel være mulig å forstå at høyere framerate gir bedre flyt selv om det er sammenligning mellom 30 og 60 fps... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå