AnonymDiskusjon Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Ja, jeg har blitt godkjent av 2 psykologer, og alt er fint. MEN, jeg har en hjemmesykepleier som plutselig ringte meg, og ville komme på besøk. (Hvor jeg bare sa ja, og lot hun komme.) Hvordan skjer dette? Hva er det man må trigge hos noen før de sender sykepleiere på deg? Anonymous poster hash: 4c840...5e0 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 (endret) Sannsynligvis er det den delen som innebærer to psykologer som "godkjente deg" som trigger kommunen til å sende en hjemmesykepleier til deg for å se hvordan du har det i ettertid av hva enn det var som gjorde at du måtte "godkjennes" av to psykologer. Dette er veldig vanlig i forbindelse med psykiatri og rus, så det er ikke noe unikt i ditt tilfelle. Det handler kun om oppfølgning og at det er et sikkerhetsnett som skal fange opp problemer før dem blir alvorlige. Endret 17. april 2014 av Nedward Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Rart, jeg drikker maks 2 sixpacks i uka. Skulle ønske det var like enkelt selv. Anonymous poster hash: 4c840...5e0 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Ja, jeg har blitt godkjent av 2 psykologer, og alt er fint. MEN, jeg har en hjemmesykepleier som plutselig ringte meg, og ville komme på besøk. (Hvor jeg bare sa ja, og lot hun komme.) Hvordan skjer dette? Hva er det man må trigge hos noen før de sender sykepleiere på deg? Anonymous poster hash: 4c840...5e0 Hva mener du med godkjent av to psykologer? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Sannsynligvis er det den delen som innebærer to psykologer som "godkjente deg" som trigger kommunen til å sende en hjemmesykepleier til deg for å se hvordan du har det i ettertid av hva enn det var som gjorde at du måtte "godkjennes" av to psykologer. Dette er veldig vanlig i forbindelse med psykiatri og rus, så det er ikke noe unikt i ditt tilfelle. Det handler kun om oppfølgning og at det er et sikkerhetsnett som skal fange opp problemer før dem blir alvorlige. Til ditt svar sier jeg, nei det er ikke vanlig. Det som er vanlig er at man sender egensøknad om man mener man trenger oppfølgning av den kommunale psykiske helsetjeneste. Denne tjenesten er frivillig som alle tjenester i kommuner er. Disse psykologene måtte ha pasientens samtykke om de henvendte seg til den kommunale helsetjenesten. Det er heller ikke hjemmesykepleier som følger opp i psykiatri og rus. Kun få kommuner har dette gamle systemet. Kommuner har som regel egne psykiatriske team og ROP team. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå