Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjemmesykepleier

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis er det den delen som innebærer to psykologer som "godkjente deg" som trigger kommunen til å sende en hjemmesykepleier til deg for å se hvordan du har det i ettertid av hva enn det var som gjorde at du måtte "godkjennes" av to psykologer. Dette er veldig vanlig i forbindelse med psykiatri og rus, så det er ikke noe unikt i ditt tilfelle. Det handler kun om oppfølgning og at det er et sikkerhetsnett som skal fange opp problemer før dem blir alvorlige.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Ja, jeg har blitt godkjent av 2 psykologer, og alt er fint.

MEN, jeg har en hjemmesykepleier som plutselig ringte meg, og ville komme på besøk. (Hvor jeg bare sa ja, og lot hun komme.)

Hvordan skjer dette? Hva er det man må trigge hos noen før de sender sykepleiere på deg?

Anonymous poster hash: 4c840...5e0

Hva mener du med godkjent av to psykologer?

Lenke til kommentar

Sannsynligvis er det den delen som innebærer to psykologer som "godkjente deg" som trigger kommunen til å sende en hjemmesykepleier til deg for å se hvordan du har det i ettertid av hva enn det var som gjorde at du måtte "godkjennes" av to psykologer. Dette er veldig vanlig i forbindelse med psykiatri og rus, så det er ikke noe unikt i ditt tilfelle. Det handler kun om oppfølgning og at det er et sikkerhetsnett som skal fange opp problemer før dem blir alvorlige.

Til ditt svar sier jeg, nei det er ikke vanlig. Det som er vanlig er at man sender egensøknad om man mener man trenger oppfølgning av den kommunale psykiske helsetjeneste. Denne tjenesten er frivillig som alle tjenester i kommuner er. Disse psykologene måtte ha pasientens samtykke om de henvendte seg til den kommunale helsetjenesten. Det er heller ikke hjemmesykepleier som følger opp i psykiatri og rus. Kun få kommuner har dette gamle systemet. Kommuner har som regel egne psykiatriske team og ROP team.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...