Christian86 Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 (endret) Jeg har følgende: 40 timer avspasering 25 feriedager for 2014 Jeg skal si opp jobben og jobber til 1. august iht oppsigelsestiden. Planen er følgende: Jeg sier opp 30. april, jobber til 18. juli som er siste virkedag før normal lønnskjøring. Hvis jeg forstår korrekt skal jeg ha betalt følgende: Feriepenger for 2013 uten noe trekk Feriepenger for 2014 (vil be om at disse først utbetales i 2015) Ordinær timelønn for de 40 timene tilgode Lønn for de ukene i juli jeg jobber, og trekk for de dagene av juli jeg tar fri til 1. august. Dvs månedslønn minus de dagene jeg tar ferie i juli. Sistnevnte forstår jeg slik: jeg får da utbetalt månedslønn for juli med fratrekk for 9 dager som jeg tar ut i ferie? I tillegg: Siden jeg har 5 ukers ferie, og ikke avvikler dette så kan de heller ikke trekke for den 5. ferie uken. Normalt utbetaler de feriepenger med fratrekk for en uke ferie. Siden jeg ikke avvikler denne så kan de ikke trekke denne, sant? Har jeg en korrekt forståelse? Edit: for de som lurer: jeg skal begynne i den nye jobben fra 11. august, og får da 3 ukers ferie. siden jeg også har 8 dager tilgode fra i fjor så har jeg noen langhelger og noen avspaseringsdager i mellom alt dette (blir en del overtid som kan tas i avspasering forventer jeg) Endret 17. april 2014 av Christian86 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 I det vesentligste er forståelsen din riktig, bortsett fra at du kan pålegges å ta ut avspaseringstimer i fritid (og det vil avhenge av din arbeidsavtale om avspaseringstimer i det hele tatt kan tas ut i lønn). Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 I det vesentligste er forståelsen din riktig, bortsett fra at du kan pålegges å ta ut avspaseringstimer i fritid (og det vil avhenge av din arbeidsavtale om avspaseringstimer i det hele tatt kan tas ut i lønn). Hei, Det er jo ikke akkurat en dealbreaker - for enten er det 5-6 dager i avspasering som tas i slutten av måneden, eller så er det 5-6 dager ferie...så går jo opp i opp. Men jeg tror ikke sjefen er så dust at de nekter å utbetale det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå