pavllion Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 (endret) Hei, når jeg skal prøve å starte maskinen min så går den, men den vil ikke vise noe på skjermen. Du hører på viften at den går av og på igjen med en durelyd. Jeg har prøvd å tatt en rambrikke om gangen, men vil fremdeles ikke komme forbi. Dette har skjedd før, men det løser seg alltid etter en liten stund. Da jeg prøver å ta ut skjermkort, rambrikker og diverse kabler. Nå sitter jeg på en annen datamaskin og prøver å få til maskinen, mens jeg skriver dette innlegget. Jeg har prøvd å tatt ut rambrikker nå, men uten hell. Har dere noen tips? Dette skjer veldig ofte. Orker ikke å gjøre dette hver dag... Pc specs: ASUS P8P67 B3 P67 S-1155 ATX CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB) INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155XFX XXX EDITION 750W MODULARGigabyte GTX 670 2GB EDIT: Nå kom jeg forbi... Jeg tok ut begge rambrikkene samtidig og tok de inn igjen. Så fungerte alt sammen igjen. Hva er det som er galt? Endret 17. april 2014 av pavllion Lenke til kommentar
dbass Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 kanskje dårlig kontakt, forsøk å blåse rent. Jeg ville uansett kjørt en memtest86+ når du alikevel har fått maskinen opp og gå. http://www.memtest.org/ Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 (endret) kanskje dårlig kontakt, forsøk å blåse rent. Jeg ville uansett kjørt en memtest86+ når du alikevel har fått maskinen opp og gå. http://www.memtest.org/ Ok, greit. Får ta en memtest i natt. Tar ikke dette evigheter? ca 10 timer? Endret 17. april 2014 av pavllion Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 (endret) Det er asus. Der ligger mye av problemet. Slå av all auto klokking , ai tweaker , turbo-v . Sett dram voltage manuelt ihh til det produsenten av brikkene dine krever 1.65v eller 1.50v (ikke auto) .Og for all del sett normal performance mode i uefi. Først da får du en stabil PC med asus p67,z68 kort . Hilsen eier av flere asus kort i 68 serie med samme greia. Endret 18. april 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå