LiamH Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) En liten oppdatering her. De fikk satt på ny register rem, men det er da noe mer galt dær fordi motoren går ikke bra for det og stopper. De kalldte det på svensk en sylinder ting. Brukt motor kom på rundt 4000 også skulle de ha for jobb og sånn og da kom regningen på nærmere 15000. Dette hørtes veldig rart ut. Oddsen for ventil-skade ved register-havari på disse motorene skal være nesten lik null. Jeg regner med de har tatt kompresjons-test av alle sylinderne? Endret 29. april 2014 av LiamH Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Ta med deg bilen hjem og få noen til å sjekke kompresjonen. Eventuelt kan du kjøpe kompmåler på biltema og sjekke selv.http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Kompresjonstester-151314/. Du bare skrur ut pluggene og skrur i denne. Sjekk sylinder for sylinder. Du bør sjekke at reimhjulet på kamakslingen og reimhjulet på veivakslingen står rett først. Der skal være merker på hjula som skal stå mot hverandre, eller et annet punkt. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Er det et autorisert verksted som har skrudd på bilen? Hvis ja, så må de ha tatt kompresjonstest. Det er obligatorisk ved registerhavari. Endret 29. april 2014 av LiamH Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Du bør sjekke at reimhjulet på kamakslingen og reimhjulet på veivakslingen står rett først. Der skal være merker på hjula som skal stå mot hverandre, eller et annet punkt. Ikke stol 100% på disse merkene. På min første bil var "noe" byttet før jeg fikk den, og merket på remhjulet på kammen var helt feil. Det var riktignok slått inn et nytt, på riktig sted, men dette var bare såvidt mulig å se. Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Du bør sjekke at reimhjulet på kamakslingen og reimhjulet på veivakslingen står rett først. Der skal være merker på hjula som skal stå mot hverandre, eller et annet punkt. Ikke stol 100% på disse merkene. På min første bil var "noe" byttet før jeg fikk den, og merket på remhjulet på kammen var helt feil. Det var riktignok slått inn et nytt, på riktig sted, men dette var bare såvidt mulig å se.kanskje det som er problemet her da? Lenke til kommentar
poffy Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Det vil si at du får 500,- mindre i vrakpant, eller at du betaler de 500,- for å motta bilen?I det siste tilfellet er det veldig bra betalt for de, hvis du får alt minus en femhundrelapp derimot er det en god deal for deg. Ja de trekker bare fem hundre fra vrakpanten, Ikke dårlig egentelig synes jeg. Dette hørtes veldig rart ut. Oddsen for ventil-skade ved register-havari på disse motorene skal være nesten lik null. Jeg regner med de har tatt kompresjons-test av alle sylinderne? Regner nesten med at de har gjordt det i å med at dette er ett godt verksted på en måte, men det er noe som sier meg at de egentelig ikke er det også, men jeg skal høre med de om de har tatt den testen jeg. Ikke stol 100% på disse merkene. På min første bil var "noe" byttet før jeg fikk den, og merket på remhjulet på kammen var helt feil. Det var riktignok slått inn et nytt, på riktig sted, men dette var bare såvidt mulig å se. Ok. Jeg skal skjekke det opp jeg. Får med meg en som har vært mekaniker, så han skal da vel kunne se det antar jeg ivertfall her. så skal jo det være merket, så da ser kansje jeg det også da. Tusen takk for tipset. Edit: Trippel-post flettet. Endret 29. april 2014 av LiamH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå