Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Registerremma røyk garanti ?

poffy

Anbefalte innlegg

En liten oppdatering her. De fikk satt på ny register rem, men det er da noe mer galt dær fordi motoren går ikke bra for det og stopper. De kalldte det på svensk en sylinder ting. Brukt motor kom på rundt 4000 også skulle de ha for jobb og sånn og da kom regningen på nærmere 15000.

Dette hørtes veldig rart ut. Oddsen for ventil-skade ved register-havari på disse motorene skal være nesten lik null.

Jeg regner med de har tatt kompresjons-test av alle sylinderne?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta med deg bilen hjem og få noen til å sjekke kompresjonen. Eventuelt kan du kjøpe kompmåler på biltema og sjekke selv.http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Kompresjonstester-151314/. Du bare skrur ut pluggene og skrur i denne. Sjekk sylinder for sylinder. Du bør sjekke at reimhjulet på kamakslingen og reimhjulet på veivakslingen står rett først. Der skal være merker på hjula som skal stå mot hverandre, eller et annet punkt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du bør sjekke at reimhjulet på kamakslingen og reimhjulet på veivakslingen står rett først. Der skal være merker på hjula som skal stå mot hverandre, eller et annet punkt.

Ikke stol 100% på disse merkene. På min første bil var "noe" byttet før jeg fikk den, og merket på remhjulet på kammen var helt feil. Det var riktignok slått inn et nytt, på riktig sted, men dette var bare såvidt mulig å se.

Lenke til kommentar

Du bør sjekke at reimhjulet på kamakslingen og reimhjulet på veivakslingen står rett først. Der skal være merker på hjula som skal stå mot hverandre, eller et annet punkt.

Ikke stol 100% på disse merkene. På min første bil var "noe" byttet før jeg fikk den, og merket på remhjulet på kammen var helt feil. Det var riktignok slått inn et nytt, på riktig sted, men dette var bare såvidt mulig å se.
kanskje det som er problemet her da?
Lenke til kommentar

Det vil si at du får 500,- mindre i vrakpant, eller at du betaler de 500,- for å motta bilen?I det siste tilfellet er det veldig bra betalt for de, hvis du får alt minus en femhundrelapp derimot er det en god deal for deg.

Ja de trekker bare fem hundre fra vrakpanten, Ikke dårlig egentelig synes jeg.

Dette hørtes veldig rart ut. Oddsen for ventil-skade ved register-havari på disse motorene skal være nesten lik null.

Jeg regner med de har tatt kompresjons-test av alle sylinderne?

Regner nesten med at de har gjordt det i å med at dette er ett godt verksted på en måte, men det er noe som sier meg at de egentelig ikke er det også, men jeg skal høre med de om de har tatt den testen jeg.

Ok. Jeg skal skjekke det opp jeg. Får med meg en som har vært mekaniker, så han skal da vel kunne se det antar jeg ivertfall her. så skal jo det være merket, så da ser kansje jeg det også da. Tusen takk for tipset.

Edit: Trippel-post flettet.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...