TheKims Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 (endret) Hei. Bruker utvidet skrivebord å prøver å få spill til å starte opp på TVen istedenfor Dataskjermen. Får min sønn på besøk i påsken å tenkte at han kunne få spille på TV skjermen, mens jeg kan surfe nettet. Har plundret noen timer her nå å det er sikkert en super enkel fix, men jeg har ikke funnet ut. Noen som kan hjelpe? Edit: Satt steam i fullskjerm modus på TVen, men spillet starter fortsatt på Dataskjermen Kim Endret 17. april 2014 av KimWhinesAlot Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Mulig at de starter på "hovedskjermen" som standard, så da må du evt sette TVen som hovedskjerm? Ellers er det vel bare å kjøre de i ett fullskjerm-vindu og dra de over. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Jeg går ut i fra at du har W8. Du må duplisere skjermen. Se denne linken. Jeg pleier å velge "Option two". Greit og enkelt. Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 (endret) Har du nvidia skjermkort? Det har jeg, og sånn gjør jeg det: Høyreklikk på skrivebordet - nvidia control panel - set up multiple displays - høyreklikk på ønsket skjerm, og sett den som primary. Altså det samme som Kjetil sa Endret 17. april 2014 av major_stuen Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Hei. Bruker utvidet skrivebord å prøver å få spill til å starte opp på TVen istedenfor Dataskjermen. Får min sønn på besøk i påsken å tenkte at han kunne få spille på TV skjermen, mens jeg kan surfe nettet. Har plundret noen timer her nå å det er sikkert en super enkel fix, men jeg har ikke funnet ut. Noen som kan hjelpe? Edit: Satt steam i fullskjerm modus på TVen, men spillet starter fortsatt på Dataskjermen Kim Høyreklikk på skrivebordet å velg "skjermoppløsning" Så klikker du på tven å så velger "bruk som hovedskjerm" Tenkte du da at sønnen din og du skulle bruke samme pcen både til spill og nettsurfing? Isåfall, så går ikke det. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Hei. Bruker utvidet skrivebord å prøver å få spill til å starte opp på TVen istedenfor Dataskjermen. Får min sønn på besøk i påsken å tenkte at han kunne få spille på TV skjermen, mens jeg kan surfe nettet. Har plundret noen timer her nå å det er sikkert en super enkel fix, men jeg har ikke funnet ut. Noen som kan hjelpe? Edit: Satt steam i fullskjerm modus på TVen, men spillet starter fortsatt på Dataskjermen Kim Høyreklikk på skrivebordet å velg "skjermoppløsning" Så klikker du på tven å så velger "bruk som hovedskjerm" Tenkte du da at sønnen din og du skulle bruke samme pcen både til spill og nettsurfing? Isåfall, så går ikke det. Det var det som var planen. Jeg har en 360 spake + en dønn med bilspill som han elsker, så hadde vært greit om han kunne spilt på TVen, mens jeg sitter å glaner på PC skjermen. Men visst det ikke går, ja så går det vel ikke Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Har du nvidia skjermkort? Det har jeg, og sånn gjør jeg det: Høyreklikk på skrivebordet - nvidia control panel - set up multiple displays - høyreklikk på ønsket skjerm, og sett den som primary. Altså det samme som Kjetil sa Jeg prøvde å sette TV som hovedskjerm og dataskjermen som sekunder, men spillet startet fremdeles opp på dataskjermen. Fatter ikke hvorfor. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Jeg går ut i fra at du har W8. Du må duplisere skjermen. Se denne linken. Jeg pleier å velge "Option two". Greit og enkelt. Visst jeg dupliserer, så kan jo ikke jeg surfe på nett samtidig. Eneste løsning jeg ser så lang er å dra Keyboard og musa med meg å surfe på nett på TVen for den står uforandret når jeg starter Steam, merkelig at det ikke skal gå ann å gjøre det motsatt Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 De spillene som jeg kan kjøre i windowed mode gikk ann å dra over til TVen, men de andre må spilles på PC skjermen. Dumme Steam fix this shit... Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Jeg har ingen problemer med å spille steam spill på min tv. DEm åpnes automatisk i hoved vinduet jeg har valgt.Men uansett hva du prøver på så kan man ikke være 2 brukere på samme pc. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 (endret) Hei. Bruker utvidet skrivebord å prøver å få spill til å starte opp på TVen istedenfor Dataskjermen. Får min sønn på besøk i påsken å tenkte at han kunne få spille på TV skjermen, mens jeg kan surfe nettet. Har plundret noen timer her nå å det er sikkert en super enkel fix, men jeg har ikke funnet ut. Noen som kan hjelpe? Edit: Satt steam i fullskjerm modus på TVen, men spillet starter fortsatt på Dataskjermen Kim Det går men du trenger software for å gjøre dette. http://www.miniframe.com/technology/softxpand.html Endret 18. april 2014 av AvidGamer Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 Dette går ikke, så straks din sønn trykker vil den skjermen bli "aktiv" og spillet i andre skjermen vil slutte å reagere. Kan ikke være 2 brukere på 1 maskin. Oppdaget det Det va no skit, kan hvertfall se film på tv, mens han spiller. Har ikke noe riks tv eller nåt her. så kan jo fort bli litt kjedelig for meg å stirre i veggen, men det får da gå på et vis Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Dette går ikke, så straks din sønn trykker vil den skjermen bli "aktiv" og spillet i andre skjermen vil slutte å reagere. Kan ikke være 2 brukere på 1 maskin. Oppdaget det Det va no skit, kan hvertfall se film på tv, mens han spiller. Har ikke noe riks tv eller nåt her. så kan jo fort bli litt kjedelig for meg å stirre i veggen, men det får da gå på et vis Hei, har redigert min post. Fant ut at det går, men du quotet før jeg lagret endringen. Se igjen. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Dette går ikke, så straks din sønn trykker vil den skjermen bli "aktiv" og spillet i andre skjermen vil slutte å reagere. Kan ikke være 2 brukere på 1 maskin. Oppdaget det Det va no skit, kan hvertfall se film på tv, mens han spiller. Har ikke noe riks tv eller nåt her. så kan jo fort bli litt kjedelig for meg å stirre i veggen, men det får da gå på et vis Hva med å spille sammen med ham? Ellers vil jeg tro den beste løsningen er å sette spill til Fullscreen Windowed og dra dem over på skjermen hans, eller investere i en liten konsoll med noen spill til ham. Eller bare et nettbrett til deg selv? Det er jo tross alt påske, så det skader ikke å spandere litt ekstra på seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå