Gå til innhold

anbefale en bæbar til min far!

Anbefalte innlegg

Min far trenger en ny bærbar nå som den han hadde er for gammel og grå!

Han vil gjerne han en pc på 15 tommer skjerm og kostnad på 5000 - 6000 kr.

Det han skal bruke den til er vanlig kontorarbeid. Har sett rundt men det er så mange å velge imellom. Bærbaren må være litt robust og skal "være" kvalitet. Sånn at den kan vare i en god stund som han hadde(7år gammel).

Har dere noen alternativer som jeg kan se på, som dere vet er kvalitet på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min far trenger en ny bærbar nå som den han hadde er for gammel og grå!

Han vil gjerne han en pc på 15 tommer skjerm og kostnad på 5000 - 6000 kr.

Det han skal bruke den til er vanlig kontorarbeid. Har sett rundt men det er så mange å velge imellom. Bærbaren må være litt robust og skal "være" kvalitet. Sånn at den kan vare i en god stund som han hadde(7år gammel).

Har dere noen alternativer som jeg kan se på, som dere vet er kvalitet på?

Multicom Xishan W550S er den beste modellen til under 6000 kroner om du ikke trenger å spille særlig på den. Den har 7 timers batteritid, veier bare 2,2 kg, har IPS skjerm som ikke er vanlig for bærbare under 8000 kroner.

I tillegg har modellen plass til en mSATA SSD. Det anbefaler jeg faktisk å kjøpe, fordi det er den beste måten å få en responsiv og rask maskin på. Anbefalt er Crucial m500 mSATA 120GB til 630 kroner inkludert frakt. Alternativt kan du velge samme modell med mSATA allerede innstallert, men da betaler du 1200 kroner for samme SSD. Å innstallere er enkelt, så ville anbefalt deg å gjøre det selv!

I tillegg må du skaffe Windows, om det er det ønskede operativsystemet og du ikke har lisens fra før. Du kan kjøpe nyeste Windows 8.1 til 785 kroner her.

Prisen blir da totalt 6200 kroner. Konkurrentene med samme spesifikasjoner finner du i lenken under:

http://www.prisjakt.no/category.php?l=s168832715&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

Nærmeste du kommer samme spesifikasjoner, batteritid og vekt, er Dell XPS 15 til 11 500 kroner.

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøp en hos Elkjøp. Der får du masse for pengene hvis du kjøper en par år gammel modell (ny, ikke brukt). Bruk litt av det du sparer til å oppgradere RAM (fra Komplett). Dessuten har Elkjøp utmerket service. Er du heldig, får du tak i en 64 bit med Win7. Nå skal alle ha Win8! Ikke missforstå, Win8 er sikkert OK, men ikke nødvendig til det bruksområde du beskriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...