p10 Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Jeg vurderer å kjøpe meg en tønnegrill fra Landmann for å få litt større grillflate enn det jeg har idag på min 57cm Weber grill. Jeg har ikke funnet noen forhandlere i Tromsø som har denne grillen inne, slik at jeg kan "sparke litt i dekkene" på den Er det noen som kan kommentere holdbarheten på Landmann sine griller? Jeg føler meg rimelig bortskjemt med kvaliteten på de to Webergrillene mine. Jeg har en som er 15 år og en som nærmer seg 20 år uten at de har begynt å vise tegn på å måtte byttes ut snart. Kan jeg forvente noen liknende av en Landmann tønnegrill? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Etter å ha hatt samme gode erfaring med Charbroil som du har hatt med Weber (disse er i samme prisklasse), tenkte jeg, da jeg skulle bytte den ut, at "grill er grill" og kjøpte en Landmann. Etter 2 år havnet den på dynga. Vaklete understell, tenner som sluttet å funke nesten med en gang, rust overalt, måtte bore opp hullene i brennerne, den ene brenneren delte deg på midten. Konklusjon: Man får stort sett det man betaler for, og Landmann er billig. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Hadde en Landmann grill for noen år siden, samme erfaring som han over. Eneste jeg kan legge til er at min satte fyr på seg selv også, i treverket på utsiden. Det lakk som en sil der slangen ble koblet til grillen det var rene flammekasteren til slutt. Byttet til Weber, den ser nesten ut som ny etter fire år. Landmann så ut som den hadde vært igjennom tre verdenskriger eller en skjærtorsdag i Strømstad (vet ikke hva som er verst...) etter to år. Lenke til kommentar
hean Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Alle som nevner Weber har den... alle som nevner Landmann, hadde... det sier jo litt. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 (endret) Jeg jobbet på Jernia før. Der var det jo Weber og andre diverse griller. De ble trillet ut og inn hver dag, alle andre griller enn Weber holdt på å gå i oppløsning etter all trillingen. Ser andre har samme problemer også, som nevnt over, rust. Anbefaler Weber. God byggekvalitet som varer. Sørg for å få grillrister som er i støpejern, ikke den emaljerte driten. Endret 22. april 2014 av Hyd Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Når det gjelder grillrister, er emaljert mye lettere å holde rene, og de ruster ikke (så fort). Levetiden er kanskje kortere, men jeg ville nok valg emaljert neste gang selv, etter å ha prøvd begge deler. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Ok, jeg har hatt en Weber Q320 i noen år nå. Den har støpejernsrist, aldri vært i nærheten av å ruste. Selv etter vinteren hvor den står ute med trekk har den ikke rust. Svigerfar kjøpte en ny Landmann for 1 år siden, den hadde rust på grillristen da emaljen har begynt å sprekke. Min erfaring ihvertfall. Støpejern holder evig og ruster ikke om den blir brukt riktig. Jeg har ikke gjort annet enn å børste av grillen for hver bruk. Kommer jo litt olje på den etter hver grilling som holder det hele smurt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Når jeg tenker meg om, hadde jeg emaljert på min gamle Charbroil (ca samme kvalitet som Weber) og støpejern på min Landmann, så det er veldig sannsynlig at støpejernsristene fra Weber er veldig mye bedre enn Landmann, som for resten av grillen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå