AnonymDiskusjon Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Jeg er under en fortvilt situasjon der eksen sin kone blander seg inn i samarbeidet anngående barna mine. Hun har ingen myndighet til det. Jeg skrev en sms til henne, for faren er helt umulig å prate med. Og skrev at hun måtte ihvertfall ikke blande seg inn i samarbeidet. Da skrev hun at hun skulle ringe politi å anmelde meg. Hva synes dere? Er det grunnlag å anmelde meg for det? Anonymous poster hash: c16ff...8ca Lenke til kommentar
johanf Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Nei. ...med mindre du kom med konkrete trusler i meldingen du sendte til henne. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Hun hørtes ikke helt god ut. Høres ut som noe som kan bli advokatmat etterhvert. Kan du utdype hva hun kommer med som er urimelig ? 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Jeg er under en fortvilt situasjon der eksen sin kone blander seg inn i samarbeidet anngående barna mine. Hun har ingen myndighet til det. Jeg skrev en sms til henne, for faren er helt umulig å prate med. Og skrev at hun måtte ihvertfall ikke blande seg inn i samarbeidet. Da skrev hun at hun skulle ringe politi å anmelde meg. Hva synes dere? Er det grunnlag å anmelde meg for det? Anonymous poster hash: c16ff...8ca Viss du har gjort noe ulovelig eller ett avtalebrudd så kan hun anmelde deg, det er det ingenting i veien med. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Nei. ...med mindre du kom med konkrete trusler i meldingen du sendte til henne. Jeg skrev bare at hun måtte slutte å blande seg inn i foreldresamarbeidet. Og at jeg ville ikke ha svar på denne sms. Da svarte hun: at hun blandet seg inn gledelig, for alt hun ville var gode hensikter. Og at hun ville ikke ha svar på dette. Jeg svarte at jeg hadde bedt om et ikke-svar på smsen, og at hun er syk hvis hun skal spørre meg. Og da skrev hun: Jeg finner nummeret ti politiet å anmelder deg. Grunn til at jeg sa at hun er syk, det er at barna kommer gråtende til meg, og sier at hun blander seg inn i alt i livet vårt. Og det er merktbart at hun gjør. Hun finner på alt mulig. Går til barnevern , osv. Hun kontrollerer livet vårt over alle hauger. Så pga dette ba jeg henne ikke blande seg inn i livet vårt mer. Og la samarbeidet gå mellom meg og eksen. Anonymous poster hash: 8b995...826 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Jeg er under en fortvilt situasjon der eksen sin kone blander seg inn i samarbeidet anngående barna mine. Hun har ingen myndighet til det. Jeg skrev en sms til henne, for faren er helt umulig å prate med. Og skrev at hun måtte ihvertfall ikke blande seg inn i samarbeidet. Da skrev hun at hun skulle ringe politi å anmelde meg. Hva synes dere? Er det grunnlag å anmelde meg for det? Anonymous poster hash: c16ff...8ca Viss du har gjort noe ulovelig eller ett avtalebrudd så kan hun anmelde deg, det er det ingenting i veien med. Jeg har ikke gjort noe ulovlig. Det er hun som blander seg inn i mitt og farens samarbeid. Hun leser alle smser mellom oss, og organiserer samarbeidet. Det er skikkelig plagsomt. Men hvis hun vil anmelde meg for at jeg sa ifra om det, så får hun bare gjøre det. Anonymous poster hash: 8b995...826 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Jeg har ikke gjort noe ulovlig. Det er hun som blander seg inn i mitt og farens samarbeid. Hun leser alle smser mellom oss, og organiserer samarbeidet. Det er skikkelig plagsomt. Men hvis hun vil anmelde meg for at jeg sa ifra om det, så får hun bare gjøre det. Anonymous poster hash: 8b995...826 Dersom hun ikke har en gitt grunn til å anmelde deg så er det ikke slik i Norge at du bare kan anmelde noen fordi du synes det er gøy. Dette burde voksne mennesker vite. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Jeg har ikke gjort noe ulovlig. Det er hun som blander seg inn i mitt og farens samarbeid. Hun leser alle smser mellom oss, og organiserer samarbeidet. Det er skikkelig plagsomt. Men hvis hun vil anmelde meg for at jeg sa ifra om det, så får hun bare gjøre det. Anonymous poster hash: 8b995...826 Dersom hun ikke har en gitt grunn til å anmelde deg så er det ikke slik i Norge at du bare kan anmelde noen fordi du synes det er gøy. Dette burde voksne mennesker vite. Bra, og da blir anmeldelsen stoppet? Ja jeg vet at hun ikke har en god nok grunn til anmeldelse mot meg. Jeg ga henne bare klar beskjed, fordi hun roter litt foreldresamarbeidet mellom faren til barna og meg. Hun blander seg inn i alt, og så skriver hun at hun gjør det gledelig, og truer i tillegg med å anmelde meg. Jeg slapper av, og vet at jeg gjorde det rette med å si ifra til henne en oppfordring om å la vær å blande seg inn i mitt og farens samarbeid. Hvis ikke faren er i stand til å samarbeide så får vi ta det via et familiekontor eller annet. Hun er ikke pålagt en avnsvarrolle, og skal holde seg utenfor, er ikke det rett? Anonymous poster hash: 8b995...826 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Jeg har ikke gjort noe ulovlig. Det er hun som blander seg inn i mitt og farens samarbeid. Hun leser alle smser mellom oss, og organiserer samarbeidet. Det er skikkelig plagsomt. Men hvis hun vil anmelde meg for at jeg sa ifra om det, så får hun bare gjøre det. Anonymous poster hash: 8b995...826 Dersom hun ikke har en gitt grunn til å anmelde deg så er det ikke slik i Norge at du bare kan anmelde noen fordi du synes det er gøy. Dette burde voksne mennesker vite. Bra, og da blir anmeldelsen stoppet? Ja jeg vet at hun ikke har en god nok grunn til anmeldelse mot meg. Jeg ga henne bare klar beskjed, fordi hun roter litt foreldresamarbeidet mellom faren til barna og meg. Hun blander seg inn i alt, og så skriver hun at hun gjør det gledelig, og truer i tillegg med å anmelde meg. Jeg slapper av, og vet at jeg gjorde det rette med å si ifra til henne en oppfordring om å la vær å blande seg inn i mitt og farens samarbeid. Hvis ikke faren er i stand til å samarbeide så får vi ta det via et familiekontor eller annet. Hun er ikke pålagt en avnsvarrolle, og skal holde seg utenfor, er ikke det rett? Anonymous poster hash: 8b995...826 Stoppet og stoppet, det kommer ann på hva hun anklager deg for. Hun vil nok mest sannsynlig anklage deg for noe, så vil enten saken bli etterforsket eller henlagt. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Men barnevernet har da ikke gjort noe pga dette? Har de tatt kontakt, så bør det være grunnlag for å anmelde henne for trakassering? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Men barnevernet har da ikke gjort noe pga dette? Har de tatt kontakt, så bør det være grunnlag for å anmelde henne for trakassering? Nei, det skal være greit å levere en bekymringsmelding til barnevernet. Det er enhvers plikt. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 (endret) Men barnevernet har da ikke gjort noe pga dette? Har de tatt kontakt, så bør det være grunnlag for å anmelde henne for trakassering? Nei, det skal være greit å levere en bekymringsmelding til barnevernet. Det er enhvers plikt. HVIS den har en god begrunnelse som er personlig bevitnet, ja. Men nå er det jo ikke det vi snakker om. Endret 18. april 2014 av Step_up Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Jeg er under en fortvilt situasjon der eksen sin kone blander seg inn i samarbeidet anngående barna mine. Hun har ingen myndighet til det. Jeg skrev en sms til henne, for faren er helt umulig å prate med. Og skrev at hun måtte ihvertfall ikke blande seg inn i samarbeidet. Da skrev hun at hun skulle ringe politi å anmelde meg. Hva synes dere? Er det grunnlag å anmelde meg for det? Anonymous poster hash: c16ff...8ca Nei dette vil politiet henlegge om det er slik du skriver. Men har du truet osv. da kan det bli sak. Men ikke noe og bekymre seg over. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Men barnevernet har da ikke gjort noe pga dette? Har de tatt kontakt, så bør det være grunnlag for å anmelde henne for trakassering? Nei, det skal være greit å levere en bekymringsmelding til barnevernet. Det er enhvers plikt. HVIS den har en god begrunnelse som er personlig bevitnet, ja. Men nå er det jo ikke det vi snakker om. Det er bedre med en sak for mye enn en sak for lite på barnevernets bord. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Men barnevernet har da ikke gjort noe pga dette? Har de tatt kontakt, så bør det være grunnlag for å anmelde henne for trakassering? Nei, det skal være greit å levere en bekymringsmelding til barnevernet. Det er enhvers plikt. HVIS den har en god begrunnelse som er personlig bevitnet, ja. Men nå er det jo ikke det vi snakker om. Det er bedre med en sak for mye enn en sak for lite på barnevernets bord. Som sagt, ut fra premissene jeg satte i innlegget mitt, så er det greit. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Men barnevernet har da ikke gjort noe pga dette? Har de tatt kontakt, så bør det være grunnlag for å anmelde henne for trakassering? Nei, det skal være greit å levere en bekymringsmelding til barnevernet. Det er enhvers plikt. HVIS den har en god begrunnelse som er personlig bevitnet, ja. Men nå er det jo ikke det vi snakker om. Det er bedre med en sak for mye enn en sak for lite på barnevernets bord. Som sagt, ut fra premissene jeg satte i innlegget mitt, så er det greit. Ved misstanke burde man la barnevernet undersøke det. Dersom alt er på stell er det ingen problem. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Ved misstanke burde man la barnevernet undersøke det. Dersom alt er på stell er det ingen problem. Som sagt, ut fra premissene jeg satte. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Ved misstanke burde man la barnevernet undersøke det. Dersom alt er på stell er det ingen problem. Som sagt, ut fra premissene jeg satte. Så man må alså se noe for å kunne si i fra til barnevernet? Man skal gi beskjed dersom det finnes misstanke om omsorgssvikt. Barevernet er for å verne barna sine interesse. Dem er ikke der for å straffe noen. 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 (endret) Ved misstanke burde man la barnevernet undersøke det. Dersom alt er på stell er det ingen problem. Som sagt, ut fra premissene jeg satte. Så man må alså se noe for å kunne si i fra til barnevernet? Man skal gi beskjed dersom det finnes misstanke om omsorgssvikt. Barevernet er for å verne barna sine interesse. Dem er ikke der for å straffe noen. Men mistanken må jo selvfølgelig ha en god begrunnelse. Hvis ikke vil jeg så absolutt si at personen som kontakter barnevernet uten å ha en godt begrunnet mistanke, er ansvarlig for at en person blir trakassert. Den godt begrunnede mistanken er jo grunnen til at man kontakter barnevernet, ikke sant? Endret 18. april 2014 av Step_up Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Ved misstanke burde man la barnevernet undersøke det. Dersom alt er på stell er det ingen problem.Som sagt, ut fra premissene jeg satte. Så man må alså se noe for å kunne si i fra til barnevernet? Man skal gi beskjed dersom det finnes misstanke om omsorgssvikt. Barevernet er for å verne barna sine interesse. Dem er ikke der for å straffe noen. Men mistanken må jo selvfølgelig ha en god begrunnelse. Hvis ikke vil jeg så absolutt si at personen som kontakter barnevernet uten å ha en godt begrunnet mistanke, er ansvarlig for at en person blir trakassert. Den godt begrunnede mistanken er jo grunnen til at man kontakter barnevernet, ikke sant? Det er barnevernet sin oppgave å undersøke hvorvidt det er noe mer bak omsorgssvikten. Det å misstenke omsorgssvikt er i mine øyner mer enn godt nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå