bat.man Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Er Blodfersk intel-bruker, så det kan virke som ett banalt spørsmål. Det jeg lurer på er om hyperthreading er i funksjon ved default eller må man fikse dette selv i bios eller noe sånt? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Det varierer vel fra BIOS til BIOS... men på min var det av på default... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Det ser du i biosbildet når du booter opp er den på står det hyperthreading enablet, du kan også sjekke det i bios Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Og det krever reinstallering av windows xp for å kunne brukes. Det er nemlig en dualprosessorkjerne som lastes, dette detekteres under installasjonen. Men siden du er fersk intel-bruker så har du neppe hatt en annen cpu i maskinen tidligere... Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg hadde sjekka BIOS for sikkerhets skyld. Les i manualen til hk'et ditt. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Er Blodfersk intel-bruker, så det kan virke som ett banalt spørsmål. Det jeg lurer på er om hyperthreading er i funksjon ved default eller må man fikse dette selv i bios eller noe sånt?På det hk som du har skal det være enablet, det står i oppstarten... Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Og det krever reinstallering av windows xp for å kunne brukes. Det er nemlig en dualprosessorkjerne som lastes, dette detekteres under installasjonen. Men siden du er fersk intel-bruker så har du neppe hatt en annen cpu i maskinen tidligere... Det tviler jeg på. At man _må_ reinstalere. Jeg satte opp en win2k server, men en prosessor. Kjøpte en prosessor til. Da bare innstalerte jeg en uni-prosessor driver, og restartet. Njaal Men jeg er ikke bommbesikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå