blinc Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 Har en Chrysler Stratus '97 som drikker 1 liter mila langkjøring. Problemet er også det at jeg ikke får de kreftene 1 liter/mila skulle tilsi. Merker der er lite kompresjon når gassen er ute. Er det noe jeg kan gjøre? Noen som erfaring med evt chip? Lenke til kommentar
gunnar453 Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Hadde samme bilen og den var slapp følte jeg, men så er den jo ganske tung.. Jeg har ikke prøvd biler med tilsarende hk til vekt forhold. Men kompresjon har vel ikke noe med gassen å gjøre. Du kan sette bilen i 4-5 gir og se om den siger i nedoverbake når motor er av. Det gjorde min, samtidig som at en kunne høre en sigelyd. Hadde samme bilen og den var slapp følte jeg, men så er den jo ganske tung.. Jeg har ikke prøvd biler med tilsarende hk til vekt forhold. Men kompresjon har vel ikke noe med gassen å gjøre. Du kan sette bilen i 4-5 gir og se om den siger i nedoverbake når motor er av. Det gjorde min, samtidig som at en kunne høre en sigelyd. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 (endret) Kompresjon måler man med en kompresjonstester. De koster ikke rare greiene og kan gi en veldig god indikasjon på om motoren er slitt. Guide til hvordan du bruker de finner du i hopetall på Youtube. Er veldig enkelt. http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Kompresjonstester-151314/ Ellers kan du sjekke de vanlige slitedelene som luftfilter og tennplugger. Samt gå over innsug og slanger og sjekke at det ikke er lekasjer noen steder. Du finner guider for dette også på YT. Endret 17. april 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Automat? Jeg hadde en Chrysler Sebring i mange år, som jo er etterkommeren til Stratus - og den drakk også minst 1 liter på mila. Tror ikke det er så veldig unormalt på disse bilene. Tung bil, vettu. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå