Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chrysler Stratus - drikker mye

blinc

Anbefalte innlegg

Har en Chrysler Stratus '97 som drikker 1 liter mila langkjøring. Problemet er også det at jeg ikke får de kreftene 1 liter/mila skulle tilsi. Merker der er lite kompresjon når gassen er ute. Er det noe jeg kan gjøre? Noen som erfaring med evt chip?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme bilen og den var slapp følte jeg, men så er den jo ganske tung.. Jeg har ikke prøvd biler med tilsarende hk til vekt forhold. Men kompresjon har vel ikke noe med gassen å gjøre. Du kan sette bilen i 4-5 gir og se om den siger i nedoverbake når motor er av. Det gjorde min, samtidig som at en kunne høre en sigelyd.

Hadde samme bilen og den var slapp følte jeg, men så er den jo ganske tung.. Jeg har ikke prøvd biler med tilsarende hk til vekt forhold. Men kompresjon har vel ikke noe med gassen å gjøre. Du kan sette bilen i 4-5 gir og se om den siger i nedoverbake når motor er av. Det gjorde min, samtidig som at en kunne høre en sigelyd.

Lenke til kommentar

Kompresjon måler man med en kompresjonstester. De koster ikke rare greiene og kan gi en veldig god indikasjon på om motoren er slitt. Guide til hvordan du bruker de finner du i hopetall på Youtube. Er veldig enkelt.

http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Kompresjonstester-151314/

Ellers kan du sjekke de vanlige slitedelene som luftfilter og tennplugger. Samt gå over innsug og slanger og sjekke at det ikke er lekasjer noen steder. Du finner guider for dette også på YT.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...