Hannah Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 Hei, Först, jag kan ingenting om gass, är inte speciellt tekniskt lagd. Jag ska åka till Sverige nu för att fira påsk. Sträcken jag ska köra i morgon är Kongsvinger -> Herrljunga, cirka 33 mil. Vad bör jag tänka på om jag ska ta med en 10 kg kompositt gass flaske? Jag kan inte finna att det ska vara några problem med tullen. Eftersom bilen inte blir allt för varm så antar jag att det är OK att den ligger i bagagen under turen? Grunden till att jag frågar här är för jag tänkte höra om hur det ligger till med http://www.gassautomat.no - någon som använt de tidigare, utan att det varit några problem? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Du kan passere Tullen uten å ofre din gassflaske en eneste tanke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Kan en norsk gassflaske brukes i Sverige, eller motsatt? Har ikke Norge annen tilkobling enn EU? Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Jeg er rimelig sikker på at tilkoblingen er av en annen type i Sverige.Den norske er en som man klikker på plass på toppen av flasken, den svenske skrur man på plass. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Det stemmer at det er forskjellige systemer i Norge, Sverige og Finland angående gasskoblinger.Mitt første svar var relatert til trådstarters spørmål om grensepassering.Så jeg går utfra at han tenker å ta med sin norske gassflaske for å bruke på sitt norske utstyr? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Gassflaska kan leggast i bagasjerommet, men flaska må transporterast ståande. Det er også viktig at bilen ikkje står i sola då flaska kan blåse pga sikkerhetsventilen dersom temperaturen beveger seg opp mot 50 grader. Og i Sverige er det mest vanlig med industriventiler, så det er ikkje gitt at flaska kan brukast på norsk utstyr. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Gassflaska kan leggast i bagasjerommet, men flaska må transporterast ståande. Det er også viktig at bilen ikkje står i sola då flaska kan blåse pga sikkerhetsventilen dersom temperaturen beveger seg opp mot 50 grader. Og i Sverige er det mest vanlig med industriventiler, så det er ikkje gitt at flaska kan brukast på norsk utstyr. Flasken er Norsk Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 I så tilfelle, tollen utgjer ikkje noke problem med mindre du har med så mykje at du er over import kvoten. Men eg vil fortsatt understreke at flaska må stå under transport. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå