Gå til innhold

Telenor Komplett M


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg har bestilt Telenor Komplett M, og fikk første faktura på dette abonnementet for noen dager siden. Når jeg i dag åpnet brevet så fikk jeg øye på en regning som var på 576 kroner totalt. På nettsidene så får jeg opplyst om at abonnementet skal koste 249 pr mnd. Jeg bestilte med SIM kort, så da lurer jeg på noe...

 

I og med at jeg fikk en regning på 576 kroner så lurer jeg på om dette er rett :) Koster det kanskje å registrere seg? Og koster kanskje sim kortet noe også? Håper at noen her kan forklare meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal jo stå på baksiden hva regningen består av

Ja, og her står det at Komplett M koster 481 kroner, Fakturagebyr på 39,- og fri MMS for 30 kroner. (Har bestilt fri MMS).

 

Kjøpt mobil med abo?

 

Telenor fakturerer vel på forskudd gjør de ikke?

 

Se dine sider.

På mine sider så står det at totalbeløp pr mnd kommer på 230 kroner (200 for abonnement, siden jeg tok bindingstid og 30 for fri MMS). Mobilen har jeg kjøpt separat fra komplett.

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Tør nesten garantere at du har betalt for mer enn én måned. Du har sikkert betalt for oppimot to måneder. Dette er fordi du skal "normalisere" regningen. Sett du bestiller den 10, så betaler du gjerne for de 20 neste dagene i måneden samt de 30 dagene i neste måned. Så vil du få en regning igjen om en og en halv måned. Se på datoen du er fakturert for i arket med spesifisert faktura!

 

Aner ikke hvorfor de gjør det sånn, men det har alltid vært en greie med mine regninger når jeg har skiftet abonnement eller evt kjøpt nye telefoner med binding.

Endret av Klatt3n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man betaler jo for dagene ekstra du har for den første måneden. Kanskje dette er en av grunnene?

 

Et nytt nummer koster ofte penger, hvis ikke du bare byttet operatør med samme nummer da.

Det første sim kortet er vanligvis gratis.

Fikk nytt nummer...

 

Tør nesten garantere at du har betalt for mer enn én måned. Du har sikkert betalt for oppimot to måneder. Dette er fordi du skal "normalisere" regningen. Sett du bestiller den 10, så betaler du gjerne for de 20 neste dagene i måneden samt de 30 dagene i neste måned. Så vil du få en regning igjen om en og en halv måned. Se på datoen du er fakturert for i arket med spesifisert faktura!

 

Aner ikke hvorfor de gjør det sånn, men det har alltid vært en greie med mine regninger når jeg har skiftet abonnement eller evt kjøpt nye telefoner med binding.

Takk, dette beroliget meg! :)

Lenke til kommentar

Dette er helt riktig Klatten. Telenor vil at alle kunder skal ha forfall samtidig (første hver mnd?), slik at hvis du bestiller abonnementet 15. april, så vil du bli fakturert for resterende av april, og den neste mnd. Neste regning vil du få i slutten av mai, og den vil være på 249,- + 30,- = 279,- :-)

Lenke til kommentar

Er det så vanskelig å lese spesifiseringen på fakturaen... Alt står vel på baksiden eller på eget bilag?

Ja, men hvis du leser oppover her så har jeg skrevet at ett komplett M abonnement koster 481 i følge spesifiseringen, og det stemmer jo ikke med telenor sine opplysninger.

 

Dette er helt riktig Klatten. Telenor vil at alle kunder skal ha forfall samtidig (første hver mnd?), slik at hvis du bestiller abonnementet 15. april, så vil du bli fakturert for resterende av april, og den neste mnd. Neste regning vil du få i slutten av mai, og den vil være på 249,- + 30,- = 279,- :-)

Fint å høre! :)

Lenke til kommentar

 

Er det så vanskelig å lese spesifiseringen på fakturaen... Alt står vel på baksiden eller på eget bilag?

Ja, men hvis du leser oppover her så har jeg skrevet at ett komplett M abonnement koster 481 i følge spesifiseringen, og det stemmer jo ikke med telenor sine opplysninger.

Men det står sikkert noe mer der enn bare den summen. Det står vel hvilken periode (datoer) det gjelder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...