Gå til innhold

Anbefaling: Warhammer Quest (iOS)

Anbefalte innlegg

Warhammer-Quest-Preview-iOS7.jpg

Så denne var gratis (for en stund, i alle fall) og tenkte å gi det en sjanse. To timer senere er jeg hektet, og kommer til å spille dette lenge.

Kort sagt dreier det seg om et turbasert strategy-RPG, i stil med f.eks XCom, Fire Emblem og de der. Styr heltene dine, vent til fiendene gjør sitt, styr heltene osv. Men dette er også blandet inn med en solid dose rollespilling, så man kan stadig få nye "events" i byene - på godt og vondt. Dvergen min klarte å bli arrestert, så måtte betale 100 gull for å få ham ut av fengsel. Skogsalven min gikk på fylla i en hel dungeon, og så videre. :p Men i bunn og grunn er det gameplay som er det viktigste, og det er svært solid her. Fiendene virker smarte nok, og heltene er forskjellige nok til å gjøre ting interessant. Vi har unikt loot til de bestemte heltene (nye pistoler til witch doctor, ny hjelm til dvergen osv.) Legg til at man kan gi nytt navn til alle heltene for å gjøre ting personlig, så kan det bli meget interessant for fans av SRPGs.

Som sagt er det gratis (en stund, i alle fall), men det er likevel fint lite restriksjoner. Man kan spille det offline, og det er fint lite "kjøp! kjøp! kjøp!" her. Veldig lite, faktisk. Det eneste er at man kun har fire helter i starten, og med fire helter på laget sier det seg selv at det blir ensformig om man ikke gidder legge noen kroner i det. Nye helter koster kr 21,- pr stk, så det blir fort dyrt å kjøpe alle. Videre kan vi kjøpe nye dungeons, nye fiender og så videre, så vil man betale, kan man legge igjen flere hundre spenn her allerede. Men som sagt, alt det er valgfritt, og det er svært lite roping om å betale mer og mer. Jeg gikk til innkjøp av tre helter, og har ikke angret et sekund. Blir nok å kjøpe mer etterhvert, men det trengs strengt tatt ikke. Det er ikke engang noe "ops. døde du? Betalt for å våkne opp igjen" her. Ganske imponerende, strengt tatt.

Videre er det gridbased (så klart), og rutene er ganske store. Dette gjør at det er lett å velge det man vil. Animasjonene er ganske bra, og det er faktisk svært bra laget. Jeg spiller på iPad, og for å åpne inventoriet trenger jeg bare snu iPaden nitti grader. Menyene er lette å bla gjennom (selv spells osv), så for en gangs skyld er ren touchskjerm faktisk en bra ting, og ikke et hinder som i de fleste andre spill. Noen som har prøvd Baldur's Gate på iPad? My point exactly. Bra spill, ræva port. :p

Så alt i alt: Liker du strategy-RPGs, hvorfor ikke gi dette en sjanse? :)

http://rodeogames.co.uk/warhammer-quest/

Review:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...