AlEgSo Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Hei! Pc,n slutter plutselig å reagere. Hører først noen svake klikkelyder, og så begynner den oransje indikatorlampen på framsiden å lyse konstant. Noen ganger kan jeg fortsette å bruke den(henger litt innimellom), og andre ganger "fryser" den helt. Det har også endt med blå-skjerm, og da har den hatt problemer med å starte igjen. (Den finner ikke hardiskene ved oppstart.) Trodde først at det var hardisken som laget de klikkelydene jeg hørte. Satte så i en ny harddisk, og alt så ut til å fungere bra. Dvs. i ca.6 uker og så begynte det igjen. Kan det være hovedkortet som lager problemer? Eller er det noen som har hvert borti lignende ting før? Pc,n er satt sammen av følgende deler: ASUS A7V-133 C Socket-A AMD Athlon 1200Mhz 2 hardisker på 40 og 60 GB DVD DVD-114 Plextor 24/10/40a ATI Rage Fury m/TV out Hollywood plus kort Soundblaster live lydkort Sunix Firewire DV-kort Jensen ethernett-kort for ADSL 384 MBram Windows XP Professional Norsk utgave Håper noen kan hjelpe meg med dette, for nå begynner jeg å bli DESPERAT!!! [ Denne Melding var redigert av: AlEgSo på 2002-02-17 22:17 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Hvilke harddisker? IBM? Lenke til kommentar
AlEgSo Skrevet 18. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2002 Den første var en IBM, og den er skiftet ut. Nå har jeg en Fujitsu 40gb, og en Seagate Barracuda 60gb. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Det kan være ganske mye som egentlig er galt med pc'en. Det kan være alt fra et skjemkort som snart ryker til en dårlig festet IDE/ScSi cabel eller.no Du kan bynne med å ta ut div. små dippedutter i Pc'en din som nettverkskort, lydkort for å se om den blir mere stabil da. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Hva slags kabinett/strømforsyning har du? 300W power er anbefalt til Athlon-systemer. Spesielt når man har endel utstyr, som flere harddisker, DVD/brenner etc. Lenke til kommentar
AlEgSo Skrevet 18. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2002 Hei og takk for svar! Kabinettet er av merke Chieftec og strømforsyningen er på 340w. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå