Gå til innhold

Noen som blir drittlei av å prate om seg selv?

djgudleif

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg blir kjent med nye folk så spørres det hva jeg driver med.

Det er ikke det at jeg gjør kjedelig ting, jeg har spennende studier og gjør mye rart på fritida.

Men jeg er så lei av å fortelle det, har ingen interesse av å dele det med noen lenger og jeg blir veldig innesluttet.

Jeg har ingen trang til å fortelle noe om livet mitt, om noe som har skjedd, om noe jeg har gjort. Jeg kan kanskje fortelle en historie en eller to ganger før jeg rett og slett blir så lei av å prate om det, selv om det er til forskjellige mennesker.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke det at jeg gjør kjedelig ting, jeg har spennende studier og gjør mye rart på fritida.

Men jeg er så lei av å fortelle det, har ingen interesse av å dele det med noen lenger og jeg blir veldig innesluttet.

Jeg har ingen trang til å fortelle noe om livet mitt, om noe som har skjedd, om noe jeg har gjort. Jeg kan kanskje fortelle en historie en eller to ganger før jeg rett og slett blir så lei av å prate om det, selv om det er til forskjellige mennesker.

Da kanskje du heller skal spørre de du møter hva de driver med, og engasjere deg i det istedenfor :)

Lenke til kommentar

Altså, det virker som om enkelte mennesker ikke går tom for entusiasme. Min er helt på bånn. Jeg f.eks elsker å lage musikk, men når jeg forteller det så får jeg det til å høres ut som om det er en kontorjobb det er snakk om.

Og ja, jeg engasjerer meg i andre og vil heller snakke om hva de gjør osv, men får jo ofte spørsmål i retur, eller så blir det et jævla intervju.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Så du syns det er greit å intervjue andre, men ikke at de intervjuer deg? Jeg har selv heller ingen interesse av å fortelle om mine interesser eller hva jeg skal til sommer til alle jeg møter, men så driter jeg fullstendig i hva andre driver med også.

Folk er nysgjerrige, så når man stiller andre spørsmål ser folk sitt snitt til å kartlegge deg så de kan plassere deg i en boks. Når folk hører at du er glad i å lage musikk så tipper folk syns det er nyttig så de kan plassere deg i boksen: du antagelig liker cola, har for det meste gardiner foran vinduene, bruker mye penger på elektronikk osv.

Som jeg pleier å svare når folk skal begynne å grave; litt forskjellig. Universalt kjedelig svar, utrolig frustrerende for folk som ønsker å kategorisere deg, men de fleste tar også hintet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Føler det samme som deg ts. Er veldig lei av overdrevet positive folk.

Synes ikke at det er noe fett å fortelle den samme regla igjen og igjen til folk jeg overhode ikke liker/kommer til å bli kjent med.

Jeg er mer laid back, og tiltrekkes av andre som har et laid back syn på livet. Dersom du finner en med like holdninger som deg, er kjemien der med en gang. Du slipper å legge ut om ditt og datt for å bli akseptert.

Det er rett og slett slitsomt med personer som absolutt MÅ ha noe å snakke om hele tiden.

Jeg foretrekker å nyte stillheten.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Føler det samme selv av og til, kommer litt ann på dagsformen. Jobber i ambulansen, så det er gjerne noe mange spør mye om. Noen ganger svarer jeg det samme gamle, andre ganger finner jeg bare på ting for å se hvordan folk reagerer..

"Ser dere ikke mye fælt?"

"Joa, forrige uke hadde vi en pasient som hadde mistet begge armene og beina i en kvernemaskin. Vi måtte finne alle bitene før vi kunne kjøre til sykehuset slik at de kunne feste de på igjen. Jeg fant størknet blod i håret i flere dager etterpå. Men det er slik man blir vandt til, bare en vanlig dag på jobben liksom".

*Ser på deg med store øyne*

• Liker 7
Lenke til kommentar

"Jeg kommer fra en storfamilie med høy ætt, slekter både fra Møre og Hordaland, glad i jobben min og driver med annet på fritiden. Hva med du, hva slags landeveisfarer er det som traver seg vei til en kar som meg?"

Jeg har faktisk ikke blitt spurt om å prate om meg selv før, men det er et slikt svar jeg kommer til å komme med.

Edit: Like greit å komme med et kort svar som ikke forklarer så mye.

Endret av dbass
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er bare å svare "helt jævlig", så slutter folk å mase om sånt tøys. Folk spør ikke for at de bryr seg, men de vil bare vite på forhånd om de kanskje må virkelig engasjere seg i noe annet enn seg selv og sine behover. Kun overfladisk høflighet, og dermed ikke verdt lufta som gikk med til å nevne det en gang

Eller, så kan man si "aner ikke", fordi det er vel det ærligste svaret, siden jeg antar at de fleste av oss ikke går i en evig runddans hvor man hele tiden ser bekymret ned på sitt eget følelses termometer 24/7

Lenke til kommentar

Åh Gud, skulle ønske det ikke var frekt å si "det raker deg ikke" når folk spør om hva du driver med.

Er det frekt? Det kan også forklare hvorfor folk har slutta å spørre meg.

Går da ann og si det på en ikke-frekk måte, "Jeg ønsker ikke å snakke om det" f.eks.

Lenke til kommentar

Jeg elsker å prate om meg selv, fordi jeg er viktig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg elsker å prate om meg selv, men jeg vil ikke virke blærete. Men jeg vet jo at jeg er bedre enn dere andre uten at det skal gå ut over dere.

Jeg elsker å prate om meg selv, fordi jeg er viktig.

Jeg er enig med deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...