Gå til innhold

Tips til videokamera/actionkamera/gopro til fisketur.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en student som planlegger fisketur i sommer og skal i den anledning investere i et videokamera. Har ikke kjøpt noe slikt tidligere, og tar derfor gjerne i mot litt tips. :)

Kriterier som er viktige:

- Pris: helst ikke over 2000, gjerne mye mindre enn det også. Har ikke så mye penger å bruke og foretrekker derfor noe billig, men dersom jeg må betale litt mer for noe skikkelig så får det kanskje være.

- Minne.

- Batterilevetid.

- Størrelse. Gjerne lite og praktisk.

Slik jeg ser det kan muligens ebay være det billigste alternativet. Takk for tips! Settes stor pris på.

Ser nå at man får kameraer på ebay til 100kr, 200kr, 300kr osv. Er dette seriøse/ordentlige produkter?

Endret av Lærevillig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Techmoan har reviewet mange små og billigere kameraer iforhold til evt. GoPro.

https://www.youtube.com/user/Techmoan/videos

Mye bra til en billig penge.

En av de beste (etter min mening) som han har reviewet er:

Supert! Dette så jo veldig bra ut.

Et spørsmål bare, som muligens burde være innlysende. Kan man gå og filme med dette kamera i hånda uten store problemer eller "må" det festes til hjelm eller noe annet for å fungere skikkelig?

Lenke til kommentar

http://cdon.no/elektronikk/isaw/isaw-extreme-action-camera-p26839795

Har sett tester der iSAW Extreme og GoPro Hero+ black ed. får samme karakter, noen testere gir halvt poeng bedre til iSAW og andre gir et halvt poeng mer til GoPro.

CDON.com gir deg garanti og reklamasjonsrett.

Det så veldig fint ut - tilbud også! :woot:

Et spørsmål: siden vi skal være på fjellet i flere dager må vi kunne lade det eller bytte batterier da det blir en del filming. Vet du om dette lar seg gjøre? Ekstra batterier, eller en form for ladekilde vi kan frakte med oss?

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Techmoan har reviewet mange små og billigere kameraer iforhold til evt. GoPro.

https://www.youtube.com/user/Techmoan/videos

Mye bra til en billig penge.

En av de beste (etter min mening) som han har reviewet er:

Supert! Dette så jo veldig bra ut.

Et spørsmål bare, som muligens burde være innlysende. Kan man gå og filme med dette kamera i hånda uten store problemer eller "må" det festes til hjelm eller noe annet for å fungere skikkelig?

Det må ikke festes til noe for å kunne filme, funker godt uten feste også. :)

Endret av ImBrakkie
Lenke til kommentar

Har sett tester der iSAW Extreme og GoPro Hero+ black ed. får samme karakter, noen testere gir halvt poeng bedre til iSAW og andre gir et halvt poeng mer til GoPro.

Et spørsmål: siden vi skal være på fjellet i flere dager må vi kunne lade det eller bytte batterier da det blir en del filming. Vet du om dette lar seg gjøre? Ekstra batterier, eller en form for ladekilde vi kan frakte med oss?

Takk for svar!

Batteri er et problem med Gopro, noe jeg tror det også er tilfelle for de andre produsentene .

Det varer ikke lenge (de sier vel 1-2 timer med kontinuerlig filming), og lader seg fort ut i med mange start og stopp av filming, wifi påslått etc.

Jeg har alltid med meg 4-5 stykker når jeg drar ut på tur.

Dvs. man bør kjøpe med ekstra batterier, og her er det fordel med kjente merker. Det er tilgjengelig masse 3 parts batterier på f.eks. ebay og dealextreme for disse.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Batteri er et problem med Gopro, noe jeg tror det også er tilfelle for de andre produsentene .

Det varer ikke lenge (de sier vel 1-2 timer med kontinuerlig filming), og lader seg fort ut i med mange start og stopp av filming, wifi påslått etc.

Jeg har alltid med meg 4-5 stykker når jeg drar ut på tur.

Dvs. man bør kjøpe med ekstra batterier, og her er det fordel med kjente merker. Det er tilgjengelig masse 3 parts batterier på f.eks. ebay og dealextreme for disse.

Jeg skjønner. Takk for svar!

Vet du om det er lett å bytte batterier på disse kameraene? Og jeg sliter med å finne batterier til iSaw-kameraet ovenfor og det andre som er linket til. Kunne du hjulpet meg? Jeg sliter med å vite at jeg finner riktig produkt på ebay...

Lenke til kommentar

Som Birk nevner så er batteri et problem uansett hva du velger. GoPro har 90min. mens iSAW skal ha nesten 2t levetid på sitt batteri, om dette stemmer vet jeg ikke.

Jeg prøver meg på denne pakken, 3 batterier og billader til 27USD; http://www.ebay.com/itm/161264185986?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Japanphoto fører iSAW, ekstrautstyr og reservebatterier(249kr/stk) http://www.japanphoto.no/isaw-action-cam-extreme#.U06Vu_l_uT8

Lenke til kommentar

Har et Gopro Hero 3+ Black som jeg fikk til jul. Veldig dyrt, men et bra kamera.

Pleier å filme når jeg kjører slalom og sykler. Det ender somregel med at minnebrikken på 8 gb går full lenge før batteriet er utladet.

Følger med noe festingsutstyr, og bra bildekvalitet.

Det finnes kamera i Gopro hero 3+ serien som ikke er like dyre. F.eks: 3+ white, 3+ silver

Lenke til kommentar

Hei,

Kjøpte selv et Goprohero3 kamera til bruk på turene mine og til bruk av laksefiske. Blant annet filming av fisken under vann. Må si meg meget fornøyd og har fått veldig mange kule videoer og bilder som fanger ''øyeblikket''

Det jeg liker med gopro er at kamerat har en ''onebutton'' funksjon som du kan aktivere. Da kan du altså ha kameraet avslått, får å så trykke på 1 knapp og det slår seg selv på og starter filminga med en gang. Så når du kjenner fisken tar så trykker du bare på knappen :)

Legger til et bilde slik du ser kvalitet, blant annet under vann.

post-95838-0-97411500-1398031677_thumb.jpg

Endret av Mørkeblå
Lenke til kommentar

Takk for mange fine tips og innspill! :)

Jeg har bestilt et iSaw Extreme Action-kamera med 64gb harddisk og 3 ekstra batterier. Ganske kort leveringstid, så skal jeg gi en tilbakemelding her på hvordan jeg synes det er. :dremel:

Endret av Lærevillig
Lenke til kommentar

Min sitter på terrassen og tar bilder hvert 30. sekund. Skal se hvor lenge batteriet varer og prøver meg på min første timelapse :)

Edit: Testet ut timelapse med 5sek. mellom hvert bilde og batteriet holdt bare i 68 minutter :( Hadde håpet på noe mellom 1,5 og 2 timer

Hadde satt iSAW'en til å ta bilde hvert 10. sek. og ikke 5. Da holder batteriet i 136 minutter, ikke 68min. :w00t:

Edit2: Like greit å bruke programmet til GoPro; http://gopro.com/software-app/gopro-studio-edit-software#features

Endret av Membership Expired
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Var noe galt med første kamera, sånjeg sendte i retur og har nå fått et nytt.

Må si st bildekvaliteten er såder, mens videokvaliteten er fantastisk!!! Mye bedre enn hva jeg hadde forventet. :)

Har ikke noe stang eller hjelm da, så jeg blir gående med kamera i hånda. Men deg gjør ingen ting:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...