Papirkurven Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 (endret) Ok, mener jeg gjorde det også. Men skal sjekke det opp. HK: ASUS Z87-DELUXE Jepp, SSD'en var koblet til Intel sata kontakten Endret 17. april 2014 av Papirkurven Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Klarte ikke å finne denne suspend/standby greiene i biosen :S Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 (endret) Se 3.6.8 APM I BIOS setup chapter 3 motherboard manual. Erp disable/enable. Prøv endret alternativ på denne ift det som er aktivt.(påvirker S4,S5) Du bør også teste med disable processor low power state c6 og c7. Se 3.6.1 CPU states under CPU power management. Endret 17. april 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 En måte å sjekke hva som kan være feil er ved å gå inn på " Event Viewer / Hendelsesliste " så Custom View - Administrative Events. Her vil du nok se masse feil meldinger, men de fleste er ikke noe alvorlig feil. Men om du ser masse feil meldinger om " the driver detected a controller error on \device\hardisk , eller noe annet om for eks : Error Performing Inpage Operation. Eller ser disk - bad block. Så bør du nok få tatt packup av det du har mens du kan. Har hatt mange disker løpet av årene som har endt opp å død/faile, men jeg har opplevd at når jeg trodde disken var på vei å død, og det var bare å få den bytta ut fort som mulig at det som har endt opp å vær feil var at en kontroller på hovedkorte mitt døde/failet. For eks: Kontroller 3 som styrte sata port 5-6 begynnte å faile. Dette oppdaget jeg ved å kjøpe ny disk, og plasserte den på samme kabel/port og fikk feil melding med en gang så jeg byttet dem over til andre porter for eks port 3-4 og feil meldingene/frysning stoppet med en gang. Så for en 2mnd siden startet jeg og få feil meldinger/pcen stoppet opp. Denne gangen så viste det seg å være mine gamle sata 1 kabler som failet, og fikk dem bytta ut med nye sata 3 kabler. Så det var også noe nytt for meg etter litt googling at sata kabler kan også faile. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Altså du spilte vel og lenge (belastet PCen) alt gikk fint , ingen frys eller bluescreen. Så gikk du fra PCen , hvor lenge ? Var den gått i standby , dvale , sort skjerm , når du kom tilbake ? Og du vekket den da opp med å bevege mus ? Og den gikk i bluscreen/restart ? Da har dette med standby,power states, power management , dvale funksjoner å gjøre. Derfor jeg ber deg slå av dette. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 (endret) Men hvis man tviler på hardisken så hvorfor ikke kjøre en CHKDSK ? Endret 18. april 2014 av sveinsel Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 Altså du spilte vel og lenge (belastet PCen) alt gikk fint , ingen frys eller bluescreen. Så gikk du fra PCen , hvor lenge ? Var den gått i standby , dvale , sort skjerm , når du kom tilbake ? Og du vekket den da opp med å bevege mus ? Og den gikk i bluscreen/restart ? Da har dette med standby,power states, power management , dvale funksjoner å gjøre. Derfor jeg ber deg slå av dette. Jeg var borte i 1-2 timer. Pcen har ikke gått i dvale eller noe. Så PCen var "våken" når jeg rørte på musa Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Åja , da er jeg nok inne på noe allikevel. Matija Limp Gawd, 5.6 Years Status: After my computer ran fine for 6 hours yesterday and 4 hours today (and that was after I put all the SATA ports to hot-plug and enabled high performance in Windows power management), II had another freeze twenty minutes ago.I took the cat for a vaccination, came back, the monitor was in standby. Shouldn't have been, since I told it to turn off the monitor after 60 minutes when plugged in (I have an UPS), and I was gone for about 40 minutes.Wiggled the mouse, monitor turned on, computer was responsive for a short time, and then it froze. Finally remembered to open the case and look at the motherboard control indicator - it was stuck at "40", which is a code for "waking up from S4 sleep state".Pulled the UPS USB connector out, rebooted, used powercfg & dumppo to set S3 as the maximum sleep option. Let's see how it goes now...I've never had this much trouble with a computer before. An ASUS tech support guy told me to return the motherboard. I don't think that would solve anything. Høres dette kjent ut.... http://hardforum.com/showthread.php?t=1764942&page=36 Bruker = Matija Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Matija Limp Gawd, 5.6 Years Status: After uninstalling AI Suite, I haven't had a single freeze yet. Computer ran fine for about 13 hours yesterday. Was that really it...?Edit: I'm still annoyed by my hard drives spinning up after shutdown. Anyone has an idea how to fix that? It's like this: shutdown - drives spin down - monitor and fans turn off - drives spin up - drives spin down.Last edited by Matija; 11-10-2013 at 11:25 PM. Prøv det. Avinstaller ai suite. Men gjør det med ai suite uninstaller. #720 11-09-2013, 05:29 PMerror-id10t Limp Gawd, 2.9 Years Status: Make sure you use the AI SUITE uninstaller as otherwise it leaves crap around..I also got rid off Fast-Boot in Windows and disabled it and Hardware Fast Boot in BIOS because, they're a fail. They do not speed up anything. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 Hørtest veldig kjent ut ja. Skal prøve dette! Takk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Se i mappen c:\windows\LiveKernelReports Har du noen logg der med timestamp rundt freeze tidspunktet så sjekk om det er grafikk kort idle error , og hvis tilfelle kan du jo dele info her. Side 41 samme tråd. Oh boy.Warl0rd - go check your LiveKernelReports folder and upload it here.So basically after I have fixed this, I'm left with the hard drives spinning down Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 Hadde kun en mappe ved navn WATCHDOG fra august i fjor liggende der. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 PCen har ikke fryst idag men fikk blåskjerm hvor det sto: An attempt was made to execute non-executable memory.. :S Jeg gjorde ingenting i det øyeblikket BS kom Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Det noe finiki med konfigurasjonen/hovedkort/minne hos deg. Den BS tyder på hw/config feil (korrupsjon) http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-performance/bsod-stop-0x000000fc/3dfaf090-9c13-490e-96f2-c61fbe70762f Fjerne / disable alle optimalisering er av asus auto møkk . EPU/TPU/TURBO-V/AI Tweaker. https://www.asus.com/Motherboards/Z87PLUS/ Lenke til kommentar
otl Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 (endret) Jeg har en misstanke på at det er overklokkingen som forårsaker problemet, selv ville jeg ha begynt i den enden. Kjørt alt stock og lagt inn Windows på nytt og sett hvordan det fungerer. Endret 18. april 2014 av otl Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 (endret) Overklokking ar fyfy ja med slike problemer. Og er antagelig med stor sikkerhet årsaken til slik ustabilitet. Jeg ville ha tømt CMOS innstillingene helt (clr cmos) . Og deretter kjørt stock uten TPU EPU TURBO ditt og datt fra asus. Alt slikt disabled og med normale/konservative settings på minne (SPD ikke XMP) , bclk og alt fancy pansy auto tuning greier avslått. Endret 18. april 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 Har nå satt alt på stock igjen, bortsett fra rammen som jeg har satt til 1600MHz og 1.65V som de skal ligge på. + slått av div. dritt som du sa i biosen. Har ikke fått blåskjerm enda. Fikk det hvert 5min isted. Har ikke fått det enda iallefall Faen med problem etter problem nå.. Håper virkelig den holder seg stabil nå. Hvis ikke blir det bensin og fyrstikker det neste Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 (endret) Overklokking ar fyfy ja med slike problemer. Og er antagelig med stor sikkerhet årsaken til slik ustabilitet. Jeg ville ha tømt CMOS innstillingene helt (clr cmos) . Og deretter kjørt stock uten TPU EPU TURBO ditt og datt fra asus. Alt slikt disabled og med normale/konservative settings på minne (SPD ikke XMP) , bclk og alt fancy pansy auto tuning greier avslått. FML.. Nå spillte jeg BF4 i ca. 3min. Da frøys PC'en som før, bare denne gangen kom det blåskjerm etterpå. Dette har ikke skjedd før.. Men for å tømme CMOS, er det å ta ut batteriet på HK å vente litt? Hvis ikke dette fungerer blir det formatering og installering av Win8 istede. Om det hjelper. Endret 18. april 2014 av Papirkurven Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Sjekk også om det finnes en bios oppgradering. Virket som det var flere på hardforum.com som plagdes av ymse bugs. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Etter at du resatt/clearet CMOS må du huske å bruke load defaults (tilfelle du glemte det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå