Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har Marlboro minst nikotin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har jobbet på bensinstasjon.

Den med minst nikotin var ikke Marlboro Light, men en eller annen form for Barclay´s, nå kjent som Kent.

Alle merkene har flere forskjellige typer. Nå har de ikke lengre lov til å bruke "sunne" ord som Light eller Mild.

Jeg aner faktisk ikke hva den varianten heter, annet enn at det var en form for Kent.

Den smaker sikkert bajs, for det var aldri noen som kjøpte den typen. Jeg har ikke prøvd den, for jeg røyker ikke.

Mange år har gått, og informasjonen kan være unøyaktig/utdatert.

Alle røykpakkene er merket med innhold av bl.a. nikotin, tjære osv.

Sammenlikn tallene.

Og til slutt:

Om du ikke allerede er avhengig, ikke begynn!

Tror du at mildere sigaretter er sunnere? Alle er usunne. Plutselig er du nikotinavhengig.

Bare hold deg unna.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kent er vel av de mildere ja. Prince mild, Marlboro og Camel light etc, er ikke direkte light. Ei heller menthol-variantene. Beste er selvfølgelig ikke å starte, men om du allerede røyker, kan jeg heller anbefale deg å begynne med e-sigaretter i stedet.

Har lyst til å prøve meg på e-sigaretter. Noen som vet når de begynner å selge det i butikken?

Anonymous poster hash: daf5a...0f2

Lenke til kommentar

Du får ikke i deg mer nikotin med e-sigg enn hva du gjør når du bruker snus eller røyker. Ingen problemer med e-sigg så langt som jeg har merket meg etter å ha dampet siden desember 2012.

Litt informasjon fra Norsk Dampselskap kan leses i denne PDF-en.

Det går jo selvsagt på mengder, er lett å ha snus oppi 24/7 mens røyk må en ut å gjøre og er mer styr.

Samme vil gå for E-sig da du blir mer fri til å dampe mer. Blir nok E-sig på meg etterhvert også, men avventer at det går ann å stikke på butikken å få refill (y)

Lenke til kommentar

Det kan ta noen år, og du vet aldri hva de kørka helselederne våre bestemmer seg for. Da vil jeg si det er enklere bare å handle fra utlandet, men hver sin smak. :)

Kan fint røyke døgnet rundt også, tenne den neste sigaretten med den forrige. Kjørte fra Stavanger til Dovre slik.

Lenke til kommentar

Er marlborro light den røyktypen med minst nikotin i ?

Rød Prince er klart den beste sigaretten. Tiedemanns rød tobakk er best om du skal rulle. Den smaker like godt i pipe som i joint. Lykke til med røykingen :)

Selv kjøper jeg kun Kent White til mine joints, men det er fordi jeg hater å være skev på nikotin.
Lenke til kommentar

Rød Prince er klart den beste sigaretten. Tiedemanns rød tobakk er best om du skal rulle. Den smaker like godt i pipe som i joint. Lykke til med røykingen :)

Selv kjøper jeg kun Kent White til mine joints, men det er fordi jeg hater å være skev på nikotin.

Nikotin kikk. Ikke bruk så mye tobakk når du mekker

Lenke til kommentar

Nikotin kikk. Ikke bruk så mye tobakk når du mekker

Hater nikotin ;) . Så jeg er veldig fornøyd med Kent White.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...