Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Får ikke sove.

Kv84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Noen ganger begynner jeg å tenke på at man må puste på egenhånd og da sliter jeg med å sove

Det er så satans varmt ute ;(

Her og, spesielt under dyna

Får ikke sove, hva med dere?

Jeg er på pc så får heller ikke sove. Skal snart pusse tenna og busse lalle:)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Prøv en iskald dusj før dere legger dere, rett fra dusjen til sengen. Det virker!

Alle sammen jeg er trøtt god bosatt

Dyttet Hedda grafikk havbruk

Dytta hva?

Iskald dusj, hvordan klarer noen å ta en iskald dusj? Det er jo vondt

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hvis det gjør vondt er det nok noe i vannet, ikke temperaturen.

Kaldt vann sjenerelt er jo ikke noe behagelig, jeg kan ikke forstå at det kan være behagelig å dusje i kaldt vann

Lenke til kommentar

Har slitet veldig de siste dagene med å sove. Jeg sover som regel i 4 tiden. Legger meg kl 24.

Våkner også mye om nettene. Må drikke mye vann.

Noen tips? Begynner å bli veldig slitsomt... :(

noen spesiell grunn til at du må drikke mye vann?, munntørrhet pga sovetabletter eller annet som ligger til grunn?

sex, musikk på lavt volum, mørkt og kjølig er nesten perfekt oppskrift for meg, mangler bare noe cannabis så har man det perfekt men når jeg har pause så sliter jeg :p

Hei.

Tråden havnet langt nede på mine innlegg så har ikke sett at du svarte før nå :p

Må ha fått oversett varselen også.

Tror det er varmen til at jeg drikker så mye vann, men slik har det altid vært. Kan drikke en liter vann om natten.

ahh oki, ja det var voldsomt med drikke, jeg drikekr en god del om dagen men ikke om natta :p

jeg har desverre ikke noen gode råd til dette.

Våkner du grunnet tørsthet eller annet?

Oi, har ikke tenkt på at det kanskje er litt unormalt å drikke så mye.

Ja, våkner av tørsthet, varme, men som regel er det å sovne det vanskligste. I dag lå jeg våken i 8 timer :/

Lenke til kommentar

Hørt man ofte våkner med at kjernetemperaturen synker til et viss punkt gjennom natten og at noen våkner av det. Da hjelper det å ta en varm dusj eller bad rett før. Noe bevis har jeg ikke, men placebo placebo :) (hjelper ikke for meg, jeg holder meg til truxal, vallergan og imovane ...)

Lenke til kommentar

Har slitet veldig de siste dagene med å sove. Jeg sover som regel i 4 tiden. Legger meg kl 24.

Våkner også mye om nettene. Må drikke mye vann.

Noen tips? Begynner å bli veldig slitsomt... :(

noen spesiell grunn til at du må drikke mye vann?, munntørrhet pga sovetabletter eller annet som ligger til grunn?

sex, musikk på lavt volum, mørkt og kjølig er nesten perfekt oppskrift for meg, mangler bare noe cannabis så har man det perfekt men når jeg har pause så sliter jeg :p

Hei.

Tråden havnet langt nede på mine innlegg så har ikke sett at du svarte før nå :p

Må ha fått oversett varselen også.

Tror det er varmen til at jeg drikker så mye vann, men slik har det altid vært. Kan drikke en liter vann om natten.

ahh oki, ja det var voldsomt med drikke, jeg drikekr en god del om dagen men ikke om natta :p

jeg har desverre ikke noen gode råd til dette.

Våkner du grunnet tørsthet eller annet?

Oi, har ikke tenkt på at det kanskje er litt unormalt å drikke så mye.

Ja, våkner av tørsthet, varme, men som regel er det å sovne det vanskligste. I dag lå jeg våken i 8 timer :/

Det jeg også sliter mest med, å sovne, sliter om somemren når det er varmt og går greit om vinteren når jeg får det kjølig. Jeg har ikke noe gode råd til varmen elelr tørstheten da jeg sliter med varme selv men ikek tørstheten men den kan kanskje være lur å prøve å vende seg av.

Eneste råd jeg har er å starte å hive innpå med sovetabletter :p men anbefaler aldri tabvletter til folk sånn egentlig, anbefaler helelr cannabis då men skal ikke prøve å få folk til å starte med det heller :p

Hørt man ofte våkner med at kjernetemperaturen synker til et viss punkt gjennom natten og at noen våkner av det. Da hjelper det å ta en varm dusj eller bad rett før. Noe bevis har jeg ikke, men placebo placebo :) (hjelper ikke for meg, jeg holder meg til truxal, vallergan og imovane ...)

Alt av C preperater har bieffekt med å bli trøtt/sove de tre typene du har nevnt der er de verste man kan tenke seg, man er helt zombie på morranen, med andre ord så virker de nesten bedre på morranen etter enn på kvelden når du trenger de :p

Jeg sliter emd sosial angst så jeg har slått 2 fluer i en smekk med å bruke Quetapine som er angst medisin men C preperat som gir den sove/trøtt effekten. legen sa at den effekten ville gå vekk etter 2 mnd med bruk men har brukt de i 2år nå og er enda like kraftig der.

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Har noen her våknet før og følt de ikke klarer å bevege beina sine?

Eller at du føler du skal til å falle utfor senga eller noe men ikke egentlig?

Lenke til kommentar

Alt av C preperater har bieffekt med å bli trøtt/sove de tre typene du har nevnt der er de verste man kan tenke seg, man er helt zombie på morranen, med andre ord så virker de nesten bedre på morranen etter enn på kvelden når du trenger de :p

Jeg sliter emd sosial angst så jeg har slått 2 fluer i en smekk med å bruke Quetapine som er angst medisin men C preperat som gir den sove/trøtt effekten. legen sa at den effekten ville gå vekk etter 2 mnd med bruk men har brukt de i 2år nå og er enda like kraftig der.

Dette er vel nokså individuelt da jeg tar 50mg vallergan og 150 truxal og klarte fint å stå opp 05.50 og dra på jobb da jeg jobbet. Tok pillene kl 21.00. Brukte quetapine før truxal men den medisinen ga meg ofte så kraftig fysisk uro i kroppen at det ikke hjalp på søvnen.

Lenke til kommentar

Våkner fra tid til annen uten å klare å bevege en muskel. Google "søvnparalyse" eller "sleep paralysis".

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Våkner fra tid til annen uten å klare å bevege en muskel. Google "søvnparalyse" eller "sleep paralysis".

Uff det er så ekkelt

Ja.

Ja til begge to eller bare en av dem?

Jeg opplever også at når jeg sover om dagen og når jeg våkner er puta mi helt våt og klammete. Dette skjer ikke når jeg sover om natta og noen ganger når jeg sovner om dagen og våknet senere føler jeg meg litt cranky i kjeften. Rart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...