Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

legemsfornærmelse

disney

Anbefalte innlegg

My son suffered injuries basis of his uncle and another acquaintance. It was the police and the matter investigated. It was designated as an assault. Several months have well and my son is not good.

How long behandligstid go about it? What are the penalties in such cases?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

You could call the police-station the incident was reported to and ask about the status the case has. If the case has been closed caused by the lack of evidence you should have been noticed about that. When you mention injuries, do you mean physical ?

Lenke til kommentar

Han ble slått, kvelt og holdt nede og hadde flere synlige skader.og de som gjorde dette ble tatt på fersken mens de holdt på med mishandlingen.. I tilegg var de over dobbel så gamel som han og da han spurte de om hvorfor de gjorde de var svaret at de gjorde de for de var sinte på foreldrene hans. Jeg har for noen måneder siden spurt politiet om status og de sier de blir sak ut av det. Det er jeg som ikke slår meg til ro med det er livredd for politiet plutselig vil henlege saken siden ting tar så lang tid.Så er det noen som vet hvor lang tid slike ting tar ?

Hva er stafferamen for slike saker? Kan han få noen erstaning?

Lenke til kommentar

Det fremstår som en voldssak av en viss alvorlighet, og de pleier politiet å vise en viss interesse for. Siden det er kjente gjerningsmenn vil det nok føre til tiltale og rettssak så lenge påtalemyndigheten mener saken er sterk nok. Dette kan dessverre være en langvarig prosess.

Fornærmede i en slik sak vil ha rett til erstatning av utgifter påløpt som følge av angrepet, som legeregninger. Han kan også idømmes oppreisning fra gjerningspersonene.

Jeg er usikker på om fornærmede kan ha rett til bistandsadvokat i en slik sak. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...