Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aux lyd kvalitet

Anbefalte innlegg

hei, kjøpte meg nylig en samsung galaxy tab 3 og brukte den til å spille av musikk i bilen via aux, og fant at at jeg kunne spille MYE høyere ved å bruke den, enn å bruke iphone 4s som jeg brukte før, brukte spotify på begge..

så lurer egentlig på, hvorfor det? OG, er det andre måter jeg kan spille av musikk som vil gi enda bedre kvalitete? usb? bluetooth? hva er best?

brukte usb før fordi det er mye lettere å bytte sang ved å bare trykke på cd spillern, men det var også mye dårligere lyd ved å bruke usb..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antageligvis har din Samsung Galaxy Tab 3 en kraftigere innstilt analog forsterker. Apple har fått pes for å ha for høyt volum på lyd-ut gjennom AUX, jeg mener å huske at de ble saksøkt for dette for noen år siden da lydvolumet kunne være skadelig. På iPhone 5 er AUX volumet enda lavere, og det er i tillegg i iOS 7 en egen meny der man kan skru av/på høyt volum på AUX utgangen.

Det optimale er å streame lyden gjennom informasjon (ikke analogt som f. eks. AUX) fra enheten din til en DAC (Digital to Analog Converter) som "gjør om" den digitale informasjonen (1-er og 0-er) til den fineste analoge lyden. DAC-en kobler du til spilleren din gjennom RCA kabler mellom DAC og spilleren/headunit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...