Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Hjelp med portforward som burde fungere nå

Anbefalte innlegg

Jeg prøver og åpne en port til spillet Minecraft. Denne har vanligvis port 25565.

Min lokale ip er 192.168.0.222
Det er to routere på nettverket.
Først er et routermodem (Tilgin Vood) med subnet 192.168.1.*
Deretter er det en Asusrouter som alle enheter er koblet til enten med kabel eller trådløst.

Portene har jeg åpnet, og kontrollert med canyouseeme.org som bekrefter at port 25565 er åpen:

"Success: I can see your service on 37.44.*.* on port (25565)
Your ISP is not blocking port 25565"

Stiller jeg tilbake portforwardingen eller avslutter serveren får jeg naturligvis en feilmelding når jeg gjør samme sjekk.

Så var det å koble til serveren.

127.0.0.1: OK

192.168.0.222: OK

37.44.*.*: ERROR

"java.net.ConnectExeption: Connection refused: no further information"

Har prøvd forskjellige porter med samme prosedyre og endt med samme feilmelding. Eksempel: 80, 8080, 1000, 1337

Det som jeg ikke forstår er hvorfor canyouseeme rapporterer at porten er åpen og klar, mens Minecraft sier det motsatte. Noen som har hatt samme erfaring tidligere og som har funnet en løsning?

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm..

Internett->Vood->Asusrouter

Vood og Asusrouter er to separate subnet og hersker over sine clients. Vood gir nett til en Dreambox i tillegg til Asusrouter.

Så jeg portforwardet fra Vood til asusrouter og deretter fra asusrouter til lokal pc..

Den gode nyheten er at det faktisk fungerer nå (på port 8080) den dårlige nyheten er at folk klager på lagg. Men sånn er det å bo på bygda så det får folk bare slite med neste uka til jeg drar hjem til byen igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...