almeli Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 (endret) Sony Xperia™ Z2 Tablet http://www.sonymobile.com/no/products/tablets/xperia-z2-tablet/#tabs Vekt 439 gram 439 gram Dimensjoner 172 x 266 x 6,4 mm 6,8 x 10,47 x 0,25 tommer På innsiden Google Android 4.4 (Kitkat) 2,3 GHz Qualcomm MSM8974AB firekjerners prosessor Adreno 330 Kamera 8,1 megapiksler 16x digital zoom Frontkamera (2,2 megapiksler, 1080p Skjerm 10,1-tommers TFT 16 777 216 farger, 1920 x 1200 piksler Slitestyrke Vanntett (IP55 og IP58) *** Støvbestandig (IP55) *** Medfølgende i pakning: Sony standard USB>micro kabel Sony standard lader 1500 mAh SONY MH410C Stereo Headset Montert i: SANDISK 64GB microSDXC Class 10 Telenor SIM-kort 4G mobilt bredbånd Jeg fikk mitt nye Z2 brett d.d. og første inntrykket når jeg satt med dette samtidig som Z brettet, er at Z2 synes betydelig lettere og dermed mer praktisk å sitte med. Ellers så var jeg meget spent på det nye skjerm-glasset - og forventningene der synes å slå til, glatt og greit, må kanskje taste litt mer markant enn på Z, men det beste er at hverken fingeravtrykk eller annen løs skitt synes å ville feste seg på glasset. Det er også etter det lille jeg har fått prøvd Z2, en kraftig økning i datahastighet og kapasitet. Alle funksjoner jeg har testet går betydelig raskere på Z2. Så selv om prisen er betydelig, så føler jeg at forskjellen mellom Z og Z2 er verdt investeringen. Endret 15. april 2014 av almeli Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 (endret) Fikk Z2 Tablet LTE i dag. Var spent på skjermen etter det jeg leste i testen hos Lyd & Bilde. Merker ingenting til problemene ang. skjermen de nevner og som jeg ikke har sett nevnt i andre tester på nettet. "Nykommeren er som nevnt blitt enda tynnere og lettere, og det påvirker dessverre bildekvaliteten til en viss grad. For det første kan vi med det blotte øye se det meget finmaskede sensornettverket under glasset. Touch-skjermen er av den kapasitive type, og det er formodentlig det elektrisk ledende skjermlaget vi kan se, spesielt med hvite eller lyse skjermbilder. Det oppleves under alle omstendigheter som forstyrrende for bildeopplevelsen. Xperia Z2 Tablet lider i tillegg tydelig av såkalt backlight bleeding, lyslekkasje fra skjermens kanter i mørke scener." Har sammenlignet med Z1 Tablet og må si at bildekvaliteten er ihvertfall like bra på Z2. Fargegjengivelsen er vel enda bedre enn på Z1. Virker nesten så det må ha vært en feil på brettet Lyd & Bilde hadde inne til test. Kjøpte også med Sony Smart Cover SCR12 (http://www.sony.no/electronics/xperia-tablet-z/scr12). Virker som dette er mye bedre og stiligere enn det originale Sony coveret til Tablet Z1. Det har også en praktisk magnet som vekker eller lukker skjermen. Billigere er det også. Veldig fornøyd så langt! Endret 16. april 2014 av Trond HB Lenke til kommentar
almeli Skrevet 16. april 2014 Forfatter Del Skrevet 16. april 2014 (endret) "" >>Xperia Z2 Tablet lider i tillegg tydelig av såkalt backlight bleeding, lyslekkasje fra skjermens kanter i mørke scener."" Har heller ikke antydning til dette problemet. Og jeg bruker et helt svart bilde både som låseskjerm og bakgrunn - synes icon blir meget tydeligere/renere da. Har denne svarte skjermen på alle Xperiane mine, men smak og behag kan jo ikke diskuteres. Jeg tar ganske enkelt et bilde av en sort bakgrunn (f.eks. avslått skjerm på annen Xperia) og velger den i Album når låseskjerm og bakgrunn skal endres. Ellers er jeg spent på om Sony vil komme med norsk/nordisk tastaturoppsett på "Bluetooth-tastatur med dekselstativ for nettbrett BKC50" som de har antydet kommer enellerannengang. Endret 16. april 2014 av almeli Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Er skjermen TFT eller IPS? Ser at det blir skrevet begge deler i tester. Lenke til kommentar
almeli Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 (endret) http://www.sonymobile.com/no/products/tablets/xperia-z2-tablet/features/#display Se Funksjoner - Åpne Skjerm: "" >>> IPS-teknologien gir en perfekt visningsvinkel og naturtro farger over hele skjermen "" Endret 17. april 2014 av almeli Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Flott! Z var vel ikke IPS? Lenke til kommentar
almeli Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Nei. Første Sony mobil-/brettprodukt med IPS er mobilen Xperia Z1 Compact. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 (endret) Etter å ha brukt brettet litt på hytta har jeg oppdaget et minus. Walkman softwaren greier ikke gapless avspilling. Tablet Z greier det så jeg regner med og håper det blir fikset snart. Edit. Kjøpte Neutron (http://neutronmp.com/) og den funker veldig bra. Ingen problemer med gapless musikkavspilling pluss at den tar det meste av lydformater: MP1, MP2, MP3, OGG (Vorbis), WMA, WMA Lossless (16-bit only), AC3, AAC, M4A, M4B, M4R, MP4, 3GP, 3G2, MOV, FLAC, ALAC (Apple Lossless), APE (Monkey's Audio), WV (WavPack), TTA (True Audio), MPC (MusePack), TAK, WAV, AU, AIFF, MPG/MPEG (audio only), AVI (audio only), OPUS, AEA (Atrac). Koster noen kroner (42,-) men er verdt de pengene. Endret 23. april 2014 av Trond HB Lenke til kommentar
Svar Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Kan man speile til TV uten kabel? Lenke til kommentar
almeli Skrevet 5. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2014 Kan man speile til TV uten kabel? Fra brukemanualen side 91-92 Speile skjermen på enheten trådløst på en TV Du kan bruke skjermspeiling til å vise enhetsskjermen på en TV eller en annen stor skjerm, uten å bruke kabeltilkobling. Wi-Fi Direct™-teknologi oppretter en trådløs forbindelse mellom de to enhetene, slik at du kan slappe av med yndlingsbildene dine i sofaen. Denne funksjonen kan brukes for å lytte til musikk fra enheten din via TVens høyttalere. TVen må støtte skjermspeiling basert på Wi-Fi CERTIFIED Miracast™ for at funksjonen som beskrives over, skal fungere. Hvis TVen ikke støtter skjermspeiling, må du kanskje kjøpe en egen trådløs skjermadapter. Hvis skjermspeiling brukes, kan det noen ganger ha negativ innvirkning på bildekvaliteten hvis det forekommer interferens fra andre Wi-Fi®-nettverk. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Skjønner Noen som har testet xbmc på den og avspilling av 1080 materiale over wlan? Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Har nå kommet en oppdatering til build 17.1.1.A.0.402. Er ikke mye liv i denne tråden. Sikkert fordi Z2 Tablet er så bra! Er ihvertfall veldig godt fornøyd. Første nettbrettet jeg fint kan leve med som erstatning for den stasjonære pc'n. Lenke til kommentar
Læif Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Er det noen som har prøvd funksjonen med ringing eller meldinger? Hvordan er det utformet? Lenke til kommentar
erikfaug Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Ringing er som på telefon. Flott og raskt brett, men fikk en overraskelse etter å ha skaffet det: Det støtter ikke flere brukere. Man kan kun logge inn med en enkelt bruker. Gjelder kun 4G-versjonen (LTE). Det er visstnok telefonifunksjonaliten som gjør at de ikke kan ha med flerbrukerstøtte. Synd, siden nettbrett nettopp er en ting flere brukere ønsker å ha sine personlige greier på. Håper dette er noe de vurderer å legge inn støtte for i fremtidig oppdatering. Lenke til kommentar
Læif Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Kjøpte brettet jeg også. Kjempefornøyd med alt, bortsett fra en ting; Lydforsinkelse i diverse apper.. Dette blir spesielt irriterende når man ser på film med Netflix. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Har en fortløpende vurdering av Z2, men i det siste har jeg også begynt å se på Samsung Tab S 10.5. Noen som har forsøkt begge eller har noen formeninger om hvorfor man bør kjøpe den ene eller andre? Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Da har jeg akkurat oppdatert softwaren. Har kommet en ny versjon: http://www.sonymobile.com/no/software/tablets/xperia-z2-tablet/ Denne oppgraderingen inneholder mange forbedringer for Xperia™-enheten din, blant annet følgende: bedre kvalitet på taleanrop bedre berøringsfunksjon og -ytelse bedre lading ved lavt batterinivå generelt bedre ytelse og stabilitet alle de nyeste feilrettingene, optimaliseringene og forbedringene Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Da har jeg akkurat oppdatert softwaren. Har kommet en ny versjon: http://www.sonymobile.com/no/software/tablets/xperia-z2-tablet/ Denne oppgraderingen inneholder mange forbedringer for Xperia™-enheten din, blant annet følgende: bedre kvalitet på taleanrop bedre berøringsfunksjon og -ytelse bedre lading ved lavt batterinivå generelt bedre ytelse og stabilitet alle de nyeste feilrettingene, optimaliseringene og forbedringene Nice takk for opplysningen. Lenke til kommentar
Xooweuboo-a Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Fikk Z2 før helga, men ble råskuffet over størrelsen...synes det var knøttesmått. Sender det tilbake og kjøper Galaxy Notepro 12.2 istedet....tror jeg Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Fikk Z2 før helga, men ble råskuffet over størrelsen...synes det var knøttesmått. Sender det tilbake og kjøper Galaxy Notepro 12.2 istedet....tror jeg Nå er jo ikke akkurat størrelsen Z2 har en overraskelse om du har holdt omtrent et hvilket som helst annet 10" nettbrett, som har vært normen for brett siden de dukket opp omtrent... Jeg vil anbefale deg å ta en tur i nærmeste elsjappe og faktisk holde litt i forskjellige brett, så du kjenner litt på hva som passer for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå