Gå til innhold

iPhone5, får ikke ringt eller sendt melding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...Auda! :ninja:

Neida, det trenger ikke bety katta i sekken.

Men dersom ingen av punktene i lista hjalp, ville jeg forsøkt enten få et bytt SIM-kort fra operatøren, eller eventuelt om du har et annet SIM-kort du kan teste den med. Men virker ingen av delene, så ville jeg nok forsøkt og kontakte selgeren.

Sender du meg telefonens IMEI-nummer kan jeg sjekke om det ligger noen sperre i på den, selv om du normalt da ville fått "ingen tjeneste", og ikke N Telenor, men jo fler problemer man luker ut, jo letter er det og finne løsningen.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Bytt SIM-kort.

Det kan være det er et datasim du har i telefonen. Med mindre du har bekreftet at dette har fungert tidligere. Datasim kan man IKKE ringe eller sende meldinger med, selv om det står i en enhet som støtter denne funksjonaliteten.

Lenke til kommentar

Hei, om det er nummeret som kommer frem av *#06# så er det 013350000412225. Jeg har ikke fått tak på selger. Skal prøve å gjenopprette den på nytt i iTunes når jeg får anledning, er på ferie så fikk lastet det ned på 3G, grøss...

Hei, beklager sent svar, var borte i påsken.

Men har dårlig nytt om IMEI-nummeret, det er sperret i EIR-registeret, så den telefonen vil ikke virke, er nok som noen har solgt deg tyvegods her, dessverre. :hm:

Lenke til kommentar

Du får nok ikke tak i selger, da dette bare er en "fence" for småkriminelle karer som selger stjålte mobiltelefoner til mobilsjappa på hjørnet. Han ringer nok ikke til Ifad som akkurat nå er på ferie i Tyrkia.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Gratulerer, du har bidratt til å støtte de som stjeler fra oss (relativt) ærlige personer. Neste gang kanskje du ber om kvittering, og sjekker at IMEI og serienummer stemmer?

http://www.dinside.no/928338/du-kan-straffes-for-aa-kjope-tyvegods

Hei zanta,

Telefonen er levert med beskrivelse av selger på politistasjonen. Blir grundigere sjekk neste gang jeg kommer over en billig telefon.

Surt for både rettmessige eier og meg, men jeg har hvertfall gjort mitt for at den kan havne tilbake der den hører hjemme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...