Gå til innhold

VM: Gruppe D (Uruguay, Costa Rica, England, Italia)

Latias

77 stemmer

1. 1. Hvem går videre?

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner virkelig ikke sytinga til alle her inne og mainstream media. Song, på Kamerun, fikk 3 kampers utestengelse på grunn av albuen under:

http://youtu.be/86DYq9W07MM

...og så snakker folk om stenge ute Suarez resten av VM eller i to år og lignende. Skjerp dere, sutrepaver! Det finnes ting som er mye verre enn biting i VM.

Hvis Song her fikk 3 kamper, så skal Suarez maks få én kamps utestengelse.

Endret av Aporia Qualia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok enig at det sikkert er verre ting i VM enn biting, men det betyr ikke at alt som ikke er like ille som det verste som kan skje, skal være tillatt, eller ikke slås ned på.

Biting hører ikke hjemme, rett og slett. Utestenging ut dette VM-et er for meg en helt rettferdig konsekvens.

Lenke til kommentar

Naivt å tro at stor straff vil hindre at dette skjer igjen. Allerede er det ganske sikkert at han ikke får spille mer i VM, som omtrent ødelegger Uruguay's sjanser og at en drømmeovergang til Barcelona/Real kommer til å gå i vasken.

Ting som det der er en avgjørelse han gjør uten å tenke seg om, og som kommer instinktivt. Det som trengs er at noen virkelig går inn for å endre på måten han tenker på, og ikke bare stryker egoet hans i håp om at han kan få dem i nærheten av et PL gull, slik som det sannsynligvis skjedde forrige gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

...og så snakker folk om stenge ute Suarez resten av VM eller i to år og lignende. Skjerp dere, sutrepaver! Det finnes ting som er mye verre enn biting i VM.

Etter 3 nedslåinger så får man vel kanskje vurdere en straff på "litt" mer enn 3 kamper...

Også er det noe med det at i frustrasjonen, kan mange ha slått, dyttet etc. (ett eksempel, etter 3 timer med konstant frustrasjon tok jeg mikrofonfoten her, og slo nedover med - endte med hull i bordet som ikke var av massivt tre alikevel). Men det er veldig få som i frustrasjon biter.

For all del, har en kompis som ble bitt av hunden de hadde, han kasta seg ned og glefset tilbake. Men det er jo noe sært det også!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke sytinga til alle her inne og mainstream media. Song, på Kamerun, fikk 3 kampers utestengelse på grunn av albuen under:

http://youtu.be/86DYq9W07MM

Hva song gjorde her har ingenting med hva suarez gjorde. Du kan ikke sammenligne to helt forskjellige ting og forvente at straffene skal være like, når suarez har gjort dette 2 ganger før i tillegg.

Hele poenget her er at han har gjort dette 3 ganger på relativt kort tid, i tillegg til andre hendelser (Rasisme blant annet) som i mine øyne betyr at det må gjøres et eksempel av fyren slik at det blir vist at slik oppførsel ikke blir tolerert. Han oppfører seg som en villmann på banen, og hvis han ikke får noe seriøs straff så vil han aldri lære.

Det handler altså ikke om denne hendelsen alene for min del, men det handler om at han framstår som en komplett idiot og er en skam for organisert fotball, og det burde det gjøres noe med.

Det fine er jo det at han forhåpentligvis har ødelagt sin egen karriere.

Endret av fiskerdigg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

bra oppførsel på og av banen.

Spar meg for det der da, Suarez har aldri hatt bra oppførsel på banen. Greit nok at han alltid går inn for å filme minst en gang per kamp, enten det er smådives på midtbanen, eller han blir skutt utenfor 16meteren(Fifa/FA gjør ingenting for å stoppe det heller). Den fyren der er enkelt og greit en skam for fotballen, og har vært det en god stund nå. Det at han faktisk velger å dive ETTER han spiser en person, sikkert i håp om å få straffe, gjør det hele enda mer tragi-komisk..

Når han biter en person tre ganger grenser det til kannibalisme, hva i all verden er det som får en person til å hugge tennene inn i en annen. Altså jeg kan forstå bruk av vold til en viss grad, men biting? Nei ikke faen.

Jeg forsvarer ikke det suarez har gjort, jeg utpekte at han virket mye friskere i oppførsel og sinn. Diving er noe de aller fleste holder på med på topp nivå, les ashley young, bale osv. Suarez får for mye pepper for diving.

Du kan ikke si at suarez ikke skjerpet seg denne sesongen ? Tror neppe du har følgt alle liverpool kamper denne sesongen, lest for mye av nyhetsartiklene til tv2 muligens ? Suarez blir jo direkte lynchet.. Bra oppførsel selvfølgelig i betraktning til det han har drevet på med tidligere sesonger, og du kan godt spare meg for slik quoting.

Han fikk jo et lite slag av chiellini(fullt forståelig), og gjorde det for å unngå det røde for bitinga, ikke for å filme seg til straffe. men igjen, bitingen forsvarer jeg ikke og jeg driter nå i om suarez drar eller ikke.

Endret av Woody_97
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Jeg forsvarer ikke det suarez har gjort, jeg utpekte at han virket mye friskere i oppførsel og sinn. Diving er noe de aller fleste holder på med på topp nivå, les ashley young, bale osv. Suarez får for mye pepper for diving.

Du kan ikke si at suarez ikke skjerpet seg denne sesongen ? Tror neppe du har følgt alle liverpool kamper denne sesongen, lest for mye av nyhetsartiklene til tv2 muligens ? Suarez blir jo direkte lynchet.. Bra oppførsel selvfølgelig i betraktning til det han har drevet på med tidligere sesonger, og du kan godt spare meg for slik quoting.

Han fikk jo et lite slag av chiellini(fullt forståelig), og gjorde det for å unngå det røde for bitinga, ikke for å filme seg til straffe. men igjen, bitingen forsvarer jeg ikke og jeg driter nå i om suarez drar eller ikke.

Har sett rundt halvparten av kampene til liverpool denne sesongen, og sitter forsatt igjen med at han er en ufyselig type. Og ja, diving skjer, forskjellen er at noen diver mye mer enn andre. Om chiellini hadde knust tennene hans så hadde jeg forstått hvorfor han skal legge seg ned der.

Dessverre for hans del vil han bli husket for sin sinnsyke usportslige oppførsel, ikke hvor god han faktisk er på banen.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...