Gå til innhold

Valget står mellom 6600 og sx1

_THX_

Anbefalte innlegg

Det er ingen tvil om at det er 6600 som er den tøffeste av den og sx1. sx1 ser skikkelig kjip ut, og for noen klønete knapper siemens har klart å lage! :lol: .

Hva skal man med mp3 spiller på mobilen? Er det ikke bedre å ha en mobil som er god på alt en MOBIL bør inneholde, som: MMS, Kamera og Video????? Lydkvaliteten har ikke kommet så langt som en god mp3 spiller; den beste: iPod. Skal en høre på mp3, kjøp en iPod. Så derfor er ikke mp3 spiller noe som jeg prioriterer framfor annen funskjonalitet.

Noen som vet MMC kapasitet til 6600? jeg vet bare at det er 1GB på sx1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

koffer ikke ha god mp3 spiller på mobilen o da, kim gadda å gå med en ipod og en mobil hele tiden, det beste av alt er å få alt sammen i en liten dings :)

Og MMC er det samme til SX1 og 6600, memorycard e memorcard.....

Hvis du har tid å venta, komme nokk Neonode t å slå begge de telefonene :)

Lenke til kommentar

:lol: Da skal en ha rimelig god tid... Og nei, Neonode slår ingen av de telefonene. Neonode er gammel, og har ingenting revolusjonerende. Og dessuten er touchscreen en stor ulempe på en mobiltelefon.

MultiMediaCard er MultiMediaCard ja. Men det kommer litt an på hvordan telefonene støtter disse også. Hvis du brukte større enn 128MB kort i den første firmwaren til nokia 3650, ville den oppføre seg tregt. Det er immidlertid fikset i siste firmware, og jeg tror 512MB fungerer fint. Ettersom 512 er det største som er mulig å få tak i (tror ikke engang det finnes i norge enda), så er det ingenting å bekymre seg for. Er sannsynligvis en god stund enda til 1GB kommer.

Grunnen til at jeg sannsynligvis velger 6600, er fordi jeg ikke har bruk for MP3 (har så mange mp3 spillere fra før, og jeg bruker de aldri), radio har jeg ikke hørt på på flere år, og ikke minst, SX1 har i mine øyne vært ganske uheldig med utseende (ikke pga tastene). 6600 synes jeg derimot ser ganske stilig ut.

Lenke til kommentar

kor monge fargar har nokia 6600 i forhold t n1?

syns ikke d e noe særlig gammeldags eg!!

og med 220MHz prossessor e det ikke væst....

vet egentlig ingen ting om ka nokia har av prosessor

(har egentlig sagt t meg sjøl, ska aldrig eia ein nokia t, ingen ting virke på dei) hehe...

de sier at touch screenen er raskere å behandle enn klapper, det e i teorien mulig til å skrive raskere med touch screen, og har du sett kor store slegger nokia har kommet ut me i d sista

Lenke til kommentar
Neonode er gammel, og har ingenting revolusjonerende. Og dessuten er touchscreen en stor ulempe på en mobiltelefon.

Touchscreenen på min P800 er i mine øyne uvurdelig. Har brøvd symbian telefoner (3650) uten, og de føles helt idiotiske å bruke

Lenke til kommentar

Hadde den kommet når Neonode først sa den skulle komme, så kunne det vert litt sannhet i den setningen. Desverre.

men neonode har enda et lite forsprang, syns d e ganske så utrolig eg

Lenke til kommentar

vet egentlig ingen ting om ka nokia har av prosessor

6600 har 104MHz CPU.

SX1 har 130 MHz CPU.

Knappene på SX1 er uvant i starten, men går selvsagt bedre etter en stund :)

SX1 er mye mer underholdende enn 6600, som mangler både stereo MP3 og radio...

Lenke til kommentar

Ville valgt 6600, den har nyere symbian (7.0 vs 6.1) og støtte for java 2.0.

Dessuten er den mye stiligere etter min mening, og den har normale taster.

Jeg tror den er mest fremtidsrettet.

Det kan hende noen finner på å lage programmer til nokia 6600 (fordi nokia er desidert størst) og siden den har 7.0 kan det hende programmene ikke funker på sx1 med 6.1.

:roll:

Lenke til kommentar

spørs hva du skal bruke den til,personlig skal jeg ha sx1 fordi den har stereo lyd,radio,fortere å bytte mmc kort.

Nå har jo 6600 java 2.0 og symbian 7.0 men er nå java 2.0 noe særlig bedre enn 1.0?

Tenker på spill.

Personlig syns jeg sx1 ser ufatelig mer stiligere ut enn 6600.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke vente på tester til disse og se om de duger...? Kjøp heller Sony Ericsson T610 (nummer en på TV2 hjelper deg) testen. :woot:

Eller kanskje vente noen måneder så kommer det no nytt igjenn som har MMS,XVGA kamera, 262144 farger, MP3, fjernkontroll og barbermaskin :lol:

Snart eier av Sony Ericsson T610 Abyss Blue :D

Lenke til kommentar
Det er ingen tvil om at det er 6600 som er den tøffeste av den og sx1. sx1 ser skikkelig kjip ut, og for noen klønete knapper siemens har klart å lage!  :lol: .  

Hva skal man med mp3 spiller på mobilen? Er det ikke bedre å ha en mobil som er god på alt en MOBIL bør inneholde, som: MMS, Kamera og Video????? Lydkvaliteten har ikke kommet så langt som en god mp3 spiller; den beste: iPod. Skal en høre på mp3, kjøp en iPod. Så derfor er ikke mp3 spiller noe som jeg prioriterer framfor annen funskjonalitet.

Dette er en rekke tåpelige utsagn, synes jeg...

Ingen tvil om at 6600 er tøffest?? Jeg vil for det første si, jo det er det stor tvil om, og for det andre, du begrunner det med siemens "klønete knapper"... da spør jeg, har du prøvd mobilen over en liten tid (1 uke eller litt mer) sånn at du har blitt vant til tastene, eller sier du dette utifra bilder du har sett? Jeg sier ikke tastene er suverene, men jeg sier heller ikke det motsatte, for jeg har aldri prøvd mobilen.

At mp3 er uvesentlig på mobilen er jeg helt uenig i. Mp3 og radio setter jeg stor pris på i en mobil...! Klart er det ikke like bra lydkvalitet som Ipod osv, men et sted må man jo begynne! Man kan ikke forvente at alt er flott, når det er nytt (f.eks., man kan ikke forvente at de første fargeskjermmobilene som kom for år tilbake skulle ha mange mange tusen farger).

Det du sier at mobiler burde ha video, kamera, og mms bygges jo heller ikke opp av noen argumenter. Hvorfor skal man ha akkurat det i en mobil, men ikke Mp3 og radio?

SX1 er bedre enn 6600 på mange andre måter også, blant annet er den lettere, mindre, og har større skjerm... Jeg vet Nokia 6600 selvfølgelig har enkelte egenskaper bedre enn SX1, men jeg synes ikke disse er like viktige som Sx1s overlegenheter i forhold til SX1. Hadde 6600 vært ca 500 kr billigere enn SX1 hadde jeg vurdert den mere...

Lenke til kommentar
Men går d ann å leve me 2 mb???  

syns d e gaske dårlig på T610!

Gratulerer! Ditt argument ble nå kåret til verdens beste argument. Du får en premie i posten snart.

Hva så om T610 bare har 2mb? Det holder i masse for meg. Bilder som jeg tar overfører jeg til pcn. Samma med bilder jeg mottar.

Du er bare en som skal ha masse minne bare for å ha det.

Hvis du ikke klarer å leve med 2mb så legg deg i graven.

Lenke til kommentar

jeg er enig med Kristu...

2mb er HELT klart i minste laget... hvis man ikke har mye minne så trenger man ikke kameraet heller.. det er liksom ingen vits å ta bilder for å legge dem på data,det har man digitalkamerane til...

mobilkamereabildene skal man HA PÅ mobilen for å ha dem litt tillgjengelige... det føler ihvertfall jeg er vitsen med mobil m/kamera

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

én av grunnene til at jeg den 21.10.2003(forhåpentlighvis :smile: ) sitter med en Samsung e700 ihånden er at den har mye minne... 9mb d er ikke mange mobiler som slår det i den størrelses klassen der... (tror også det er 600 kb for java og 200kb for sms?)

Lenke til kommentar

Det jeg prøvde å får fram var kun at jeg synes mp3 spiller er det siste jeg trenger til en mobil! dessuten kvaliteten HER VI ER NÅ I DAG, og det er derfor jeg sier at det ikke er aktuelt for meg med en mp3 spiller i dag (på sx1), og når jeg mente fargeskjerm, kamera og video, så tenkte jeg også på hvor langt det har kommet i dag! :yes:

Nei, jeg har ikke prøvd sx1, men man trenger ikke prøve noen knapper som en mener er klønete plassert, og med tanke på at det har vært diskutert også med tanke på 7600.

Jeg tenker også på Symbianversjonen til 6600 i forhold til sx1, som du vet nyere på 6600. Jeg kjøper den mobilen som har den nyeste platformen selvfølgelig. :woot:

Lenke til kommentar
jeg syns d ikke er så domt å bruke mobilen til å kopiere filer fra kompisser med, sånn at den kommer opp som flyttbar hardisk :) ikkje domt

Ok den er grei. Men da kan jo du ikke bruke T610 som et eksempel på akkurat det her. Skal du liksom bruke T610 til en flyttbar harddisk? Blir litt teit dette her hva?

Og uansett, om du f.eks har en E700 som har 9mb minne. Hva slags filer skal du f.eks putte i den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...