karakurs Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Hei, Eg har et rekneark som skal samle litt info fra forskjellige faner. I M7 har eg følgande formel: =IF(AND(M$2<>"";$A7<>"");D7+SUMIFS(Table2628[Missing];Table2628[Material no.];"="&C7;Table2628[Est. Deliv.];"<="&M4)-HLOOKUP(M$2;systemer[#All];$A7-1;FALSE);"") I N7 har eg denne: =IF(AND(N$2<>"";$A7<>"");D7+SUMIFS(Table2628[Missing];Table2628[Material no.];"="&C7;Table2628[Est. Deliv.];"<="&N4)-HLOOKUP(N$2;systemer[#All];$A7-1;FALSE)-HLOOKUP(M$2;systemer[#All];$A7-1;FALSE);"") Og i K7 står dette: =IF(AND(O$2<>"";$A7<>"");D7+SUMIFS(Table2628[Missing];Table2628[Material no.];"="&C7;Table2628[Est. Deliv.];"<="&O4)-HLOOKUP(O$2;systemer[#All];$A7-1;FALSE)-HLOOKUP(N$2;systemer[#All];$A7-1;FALSE)-HLOOKUP(M$2;systemer[#All];$A7-1;FALSE);"") Som du ser trekker jeg ifra en HLOOKUP-funksjon som refererer til samme kolonne som jeg står i, fra og med M-kolonna. Eg ønsker å fortsette til AD-kolonna, og lurer på om det går an å lage en generell SUM-formel eller noke, slik eg slepp å legge til alle ledda som er fargelagt over. Er det noken som har nokre forslag til kva eg kan prøve? Setter pris på all hjelp. Med ønske om ei riktig fin påske, Kurt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå