Gå til innhold

Student ved UiT 2014

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du huset å søke om studenthybel? Hvis ikke så kan det allerede være for seint.

Jo tidligere du kan overta studenthybelen, jo større sjanse er det for at du får hybel.

Om du söker studenthybel anbefaler jeg deg at du har hyblene på Tromsøya som førstevalg.

Ellers kan jeg si at månedskort på bussen koster 420 fra du er 20 år.

Skaff deg brodder til skoa dine. Tromsø kommune er ikke spesielt flinke til å strø veiene.

Om du liker slalom/snowboard så er det en mindre skibakke bare ti minutters busstur unna sentrum. Om du vil til et større alpinanlegg, så reiser de fleste til Levi i Finland. Mener de arrangerer world cup i super-G der borte.

Lenke til kommentar

Har du huset å søke om studenthybel? Hvis ikke så kan det allerede være for seint.

Jo tidligere du kan overta studenthybelen, jo større sjanse er det for at du får hybel.

Om du söker studenthybel anbefaler jeg deg at du har hyblene på Tromsøya som førstevalg.

Ny regel ble akkurat innført ved UiT, man kan leie hybel i maks 5 år (tidligere 7 år elns). Det medfører (utrolig nok) at en del må ut til sommeren, og dette øker sjansen for å få et sted å bo. Men man bør selvsagt søke så fort som overhode mulig. Men jeg antar at dette kan føre til et enda høyere press på det private markedet, et sted må jo disse folka bo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...