Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ekstrautstyr til Ford S-Max?

foenix

Anbefalte innlegg

Hva trenger jeg egentlig av ekstrautstyr til en slik bil?

Jeg vet at skvettlapper er nødvendig. Må jeg da kjøpe dem originalt hos merkeforhandler eller finnes rimeligere løsninger?

Hva er egentlig mest fornuftig å ha av ryggesensor og ryggekamera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kjøpte ny bil i fjor høst (Berlingo). Kjøpte et Pioneer-stereo med ryggekamera. I tillegg har vi ryggesensorer. Begge deler er kjekt å ha på en bil som er såpass høy bak, men om jeg måtte velge så er kameraet det "tryggeste", for der ser jeg "alt". Ja, det blir skittent, men det skal ganske mye til for at det blir dårlig å bruke.

Lenke til kommentar

Skvettlapper er ikke så dyrt hos forhandler. Personlig synes jeg det er greiest å handle slike småting fra en forhandler, siden det uansett kommer på under tusenlappen. Ringer du før de stenger på mandag så har de skvettlappene dine på tirsdag. Enkelt, kjapt og greit.

Hvis du skal spare noen skarve hundrelapper finnes det helt sikkert tredjeparts alternativer til skvettlapper. Du kan prøve å søke litt, og se om du finner noen nettsider fra utlandet som selger originale Ford deler og sammenligne med norske priser og ta frakt og moms og fortollingsgebyr med i regnestykket. eBay kan også være et alternativ. Et tips til nettside søket er at Ford S-max er en sær bil som er laget for det europeiske markedet, så du vil ikke finne mye på eBay.com, men eBay.de og eBay.co.uk derimot kan du kanskje være heldig.

Ford S-max er en relativt ny bil, så denne bør ha ganske greie ryggesensorer. Man må nesten ha hatt ryggesensorer fra en ny bil for å forstå hvor bra ryggesensorer egentlig er. Det skal ikke undervurderes, og ryggesensorer på nye biler fungerer fint med masse skitt og gjørme på, til og med i kulda med masse snø på, men det kan være litt forbruksvare med slike sensorer. Det er kjekt med parkeringssensorer som merker de laveste fortauskanter.

Lenke til kommentar

Er denne Forden en bil du allerede har? Da er uten tvil ryggekamera det beste alternativet om du skal ettermontere dette selv. Så spørs det om du får integrert det med eksisterende head-unit eller om du må ha ekstern skjerm (noe som er veldig jalla).

Lenke til kommentar

Hva? Kjøpe bil til en halv mill og så er du så gniten? :eek::dribble:

Tror ikke du skal regne med å bli fornøyd med noe slikt. Et ryggekamera må nødvendigvis har egenskaper til å kunne vise brukbart bilde selv om det er mørkt og vått. Slike kvaliteter i et kamera har en lei tendens til å koste litt peng.. :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...