Vaffelkake Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 (endret) Hei, Jeg bruker Excel 2010. Jeg har laget meg en tabell hvor hver rad i tabellen består av 3stk excel-rows. Dette er fordi jeg har flere inndelinger i hver rad, og det er det som blir mest praktisk og ser best ut. Ellers vet jeg om ALT+ENTER funksjonen, men dette blir rett og slett ikke pent i dette tilfellet. Problemet oppstår når jeg har formler i cellene som skal f.eks. hente løpe-navn og løpe-nummer fra et oversikts-sheet. Når jeg da skal legge til nye rader i tabellen hopper formelen over 3 rader hver gang. Så min rad nr 1 celle 1 (3 excel-rows smeltet sammen) har formel: =IF(Overview!B5;Overview!B5;"") Hvis jeg da legger til en ny rad bestående av 3 excel-rows, vil da rad 2 celle 1 få formel: =IF(Overview!B8;Overview!B8;"") I stedet for B6 slik jeg skulle ønske. Excel skjønner ikke at hver rad i min tabell inneholder tre-excel rows. Er det noen vei forbi dette? Endret 15. april 2014 av Vaffelkake Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Dessverre. Kun en rad pr rad i en tabell, da kan du sortere, filtrere, brevflette, gjøre oppslag, ... Tre rader pr enhet er alt annet enn mest praktisk. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå