Gå til innhold

Temauke: Påske

Anbefalte innlegg

Det er vår, sol og påske! Enten du nyter noen late dager på fjellet eller om du er hjemme i påsken vil vi oppmuntre deg til å ta frem kameraet - og vise oss resultatet etterpå.

== Det beste bidraget vil få en liten Akam-oppmerksomhet tilsendt i posten ==

Det er kun fantasien som setter grenser, men fortell gjerne hvordan du har gått frem for å fange blinkskuddet.

Se bildene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vår, sol og påske! Enten du nyter noen late dager på fjellet eller om du er hjemme i påsken vil vi oppmuntre deg til å ta frem kameraet - og vise oss resultatet etterpå.

== Det beste bidraget vil få en liten Akam-oppmerksomhet tilsendt i posten ==

Det er kun fantasien som setter grenser, men fortell gjerne hvordan du har gått frem for å fange blinkskuddet.Se bildene

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Får beskjed om at jeg ikke kan laste opp flere bilder i dag , det til toss for at et er mer enn 24 timer siden forrige bilde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Når det gjelder Temauken, så tror jeg at det er max 1 bilde pr. deltaker. Det har ihvertfall vært slik tidligere på Temadager-/uker....

De er ikke nevnt noe sted at det kun er max 1 bilde pr. deltager , eller har jeg oversett noe ?

Lenke til kommentar

Når det gjelder Temauken, så tror jeg at det er max 1 bilde pr. deltaker. Det har ihvertfall vært slik tidligere på Temadager-/uker....

De er ikke nevnt noe sted at det kun er max 1 bilde pr. deltager , eller har jeg oversett noe ?

Det står vel ikke spesifikt i teksten om selve Temauken, men tidligere praksis har iallefall vært max. 1 bilde pr. deltaker pr. aktivitet. Temadag-/uke o.l. er en aktivitet.

Se hva som tidligere er skrevet fra de som har ansvar for det tekniske her inne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1522451&do=findComment&comment=20694101

PS!

Forøvrig enig i at info om dette er veldig dårlig/manglende (burde ev. tas med i teksten for hver aktivitetsdag, kanskje....)!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Det står vel ikke spesifikt i teksten om selve Temauken, men tidligere praksis har iallefall vært max. 1 bilde pr. deltaker pr. aktivitet. Temadag-/uke o.l. er en aktivitet.

Se hva som tidligere er skrevet fra de som har ansvar for det tekniske her inne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1522451&do=findComment&comment=20694101

PS!

Forøvrig enig i at info om dette er veldig dårlig/manglende (burde ev. tas med i teksten for hver aktivitetsdag, kanskje....)!

På AKAM's forside står denne temadagen nevnt , og da med

overskriften : Vis frem påskebildene dine.

Her går det tydelig frem at de mener mer enn ett bilde.

Lenke til kommentar
På AKAM's forside står denne temadagen nevnt , og da med

overskriften : Vis frem påskebildene dine.

Her går det tydelig frem at de mener mer enn ett bilde.

Overskriften er nok mer en "talemåte". I selve hovedteksten står det f.eks. "og vise oss resultatet etterpå" ... , noe som da kan bety 1 bilde fra hver deltaker....

Uansett, jeg er som sagt enig i at det hele er veldig dårlig beskrevet og er helt klart egnet til å kunne forstås på både den ene og den andre måten.

Det som imidlertid synes helt klart er at det rent teknisk kun kan lastes opp 1 bilde pr. deltaker.

Dette er, som nevnt tidligere, det som også historisk har vært gjeldende for aktiviteter (temadager) i bildekritikken.

At disse historiske temadager tidligere oftest har vært på enkeltdager (posting innenfor 24 timer) med max. 1 bilde pr. deltaker har nok blitt adoptert rent teknsisk inn i de siste flerdagsaktiviteter.

PS!

Er vel på tide at noen fra admin/teknisk kommer på banen!

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Det hadde vært kjekt om det var henvist til noen retningslinjer her, har ikke klart å finne noen. Og hvis det er begrenset til ett bilde, burde det i alle fall vært gjort kjent fra starten av. Går det an å linke til f.eks. Flickr?

Retningslinjer er og har vært et savn mht. til disse aktivitetene.

Ellers, så går det nok ikke an å linke til f.eks. Flickr i bildekritikken.

PS!

Linking til Flickr funker derimot i forumtrådene.....

Lenke til kommentar

Oppdaget temauken rett etter at jeg hadde lagt ut et bilde, tenkte så kanskje det var lov å legge ut ett i bildekritikken og ett på temauken samme dag, men tydeligvis ikke. Endret da status på det første jeg la ut til å være Prøverommet, for så å endre status på det jeg ville ha med i temauken (og lagt ut i prøverommet i mellomtiden - med kategori Temauke), men det gikk heller ikke. Forsøkte så å legge ut temabildet på nytt, men da hadde klokka passert 12, så kategorien var borte.

Fant heller ikke ut hvordan jeg kan slette bilder (?), det ville vel gjort at jeg kunne deltatt på temauken..

Summa summarum, jeg fikk ikke med noe bilde ;)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...