Gå til innhold

Dømt til Offentlig uthengelse (USA)

Anbefalte innlegg

1 av 10 sitter for lenge i Glattcelle, viss du leser hele saken ser du at det er ved spesielle tilfeller at de holder folk der over 48 timer.

Og ved saken der politiet kom før ambulansen finner du følgende

AMK opplevde nødsamtalene som truende og ønsket ikke å dra til adressa før politiet hadde sjekket det ut.

I ettertid hevder familien og deres advokat Shahzid Nazir at det ikke var drapstrusler, men et rop om hjelp.

Hvorfor blir det bare rot?

Det mangler mest sannsynlig en [ eller en ] ett eller annet sted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike sanksjoner ved brudd av lover er ikke i tråd med det formålet avstrafning har i Norge. Vi skal rehabilitere mennesker. Ikke skjemme dem ut så. Det øker faren for at dem gjør nye lovbrudd i det dem slipper ut for å hevne samfunnet.

Ja straff i Norge er tenkt som rehabilitering. Problemet er at det ofte ikke fungerer. Det ser vi veldig tydelig i hvordan man behandler unge som blir straffet for narkotikakriminalitet. Det og straffe disse øker problemet.

Det er sant, det er ofte det ikke fungerer, på den andre siden tyder det meste på at det fungerer endel bedre enn harde straffer og mye fengsel som i USA.

AtW

Lenke til kommentar

Slike sanksjoner ved brudd av lover er ikke i tråd med det formålet avstrafning har i Norge. Vi skal rehabilitere mennesker. Ikke skjemme dem ut så. Det øker faren for at dem gjør nye lovbrudd i det dem slipper ut for å hevne samfunnet.

Ja straff i Norge er tenkt som rehabilitering. Problemet er at det ofte ikke fungerer. Det ser vi veldig tydelig i hvordan man behandler unge som blir straffet for narkotikakriminalitet. Det og straffe disse øker problemet.

Det er sant, det er ofte det ikke fungerer, på den andre siden tyder det meste på at det fungerer endel bedre enn harde straffer og mye fengsel som i USA.

AtW

Jeg vil tro det fungerer mye bedre.

Lenke til kommentar

Hva tror du fungerer mye bedre enn hva? Ellers er det, uavhengig av det, lurt å se på hva forskning/statistikk sier, dette er ting som er forsket endel på.

AtW

Jeg tror rehabilitering fungerer bedre enn kun avstraffelse. Det å bare få en straff uten å få kartlagt hvordan man skal unngå å gjøre det igjen er som å straffe ett barn som kaster stein med å kaste stein tilbake.

Lenke til kommentar

Vi overpriser alkohol, det er bare en nisje av illegalt marked der.

Det illegale alkoholmarked er stort. Mange hevder det står for over 50 % av alkohol omsetningen her i landet. Jeg kjenner en del til det, gjennom jobb og privat. Hvor stort det er, er vanskelig å si. Men det er aldri noe problem og få det man vil ha.

Lenke til kommentar

Det illegale alkoholmarked er stort. Mange hevder det står for over 50 % av alkohol omsetningen her i landet. Jeg kjenner en del til det, gjennom jobb og privat. Hvor stort det er, er vanskelig å si. Men det er aldri noe problem og få det man vil ha.

Mja, jeg er eier av to utesteder. Jeg vet at markedet eksisterer, men jeg vet også at svært få benytter det. Med mindre du ønsker å spare 30 kroner for ei flaske å risikere at gjestene dine skal dø pågrunn av dårlige varer. Men det er som sagt ett nisjemarked. De aller aller fleste handler på polet. Med mindre du har statistikk som viser til noe annet. Men med tanke på at engroser tar inn i landet skal det importes noen millioner liter illegalt. Det tror jeg neppe noen tar sjangsen på. Det er ganske liten fortjeneste på alkohol til proff bransjen. Vi kjøper tross alt ikke varene våres til polpris.

Lenke til kommentar

Hvorfor blir det bare rot?

Siterer du manuelt?

nei...

Nå skal ikke tråden skli heilt av. Men det er vanligvis slik at ett sitatet åpnes og lukkes. Dersom ett sitat blir åpnet to ganger på rad uten å bli lukket så blir det bare kluss. Skriver av og til i fra telefon viss jeg er ute å reiser og det er mildt sagt ikke enkelt.

nettbrett og store tommeltotter er heller ikke lett...
Lenke til kommentar

Mja, jeg er eier av to utesteder. Jeg vet at markedet eksisterer, men jeg vet også at svært få benytter det. Med mindre du ønsker å spare 30 kroner for ei flaske å risikere at gjestene dine skal dø pågrunn av dårlige varer. Men det er som sagt ett nisjemarked. De aller aller fleste handler på polet. Med mindre du har statistikk som viser til noe annet. Men med tanke på at engroser tar inn i landet skal det importes noen millioner liter illegalt. Det tror jeg neppe noen tar sjangsen på. Det er ganske liten fortjeneste på alkohol til proff bransjen. Vi kjøper tross alt ikke varene våres til polpris.

Jeg husker en historie for 13-14 år siden hvor et utested i Oslo ble stengt på dagen etter å ha servert teknisk sprit. (http://www.osloby.no/nyheter/Politiet-stengte-pub-6548734.html#.U01sHWSSwt0) Men det er faktisk sist gang jeg kan huske å ha hørt om det, og jeg merket meg det utelukkende fordi jeg hadde vært der noen ganger, og ikke visste at de serverte sprit en gang, siden de hadde 18-års grense.

Lenke til kommentar

Jeg husker en historie for 13-14 år siden hvor et utested i Oslo ble stengt på dagen etter å ha servert teknisk sprit. (http://www.osloby.no/nyheter/Politiet-stengte-pub-6548734.html#.U01sHWSSwt0) Men det er faktisk sist gang jeg kan huske å ha hørt om det, og jeg merket meg det utelukkende fordi jeg hadde vært der noen ganger, og ikke visste at de serverte sprit en gang, siden de hadde 18-års grense.

Det er korrekt observert, det er ett lite marked. Alkohol i Norge er overpriset, men vi har stort sett råd til det. Men det betyr ikke at jeg springer på polet å kjøper en HP 30+ hver uke, men jeg har alltids en i skapet :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...