Playmofetish Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Installerte mitt Power Color Radeon 9800 Pro med ATI-driver-CD som fulgte med. gikk i innstillingene for skjermkortet og satte AGP-hastighet til 8x (default 4x) og Fast write På (default av). Så avinnstallerte jeg driveren og la inn siste Catalyst fra www.ati.com. Etter dette kan jeg ikke sette AGP til 8x (etter jeg har satt den til 8x og reboota, står den på 4x igjen). Det samme gjelder fast write (står på av igjen etter reboot). Noen med samme erfaring eller tips??? Lenke til kommentar
mr x Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 er litt usikker på ditt problem.. men etter jeg fikk ati 9800 krasjet spillene mine etter noen min. så fant jeg ut at hvis jeg satte agp til x4(default x8)og fast write av ble det ingen krasj mere. mitt hk skal støtte agp x8 men kan hende jeg må oppdatere biosen får og det skal støtte det.. fast write er jeg litt usikker på.. men var det etter driverbytte at du fikk annen innstilling ! hvilken drivere hadde du først ? kan du justere noe i biosen eller er det smartgart i driverpanelet du ikke kan justere.. kansje dine første drivere ikke ble riktig avinnstalert,tror det er viktig og fjerne alt (kontrollpanel også) beklager at dette ikke ble så mye hjelp får deg,men er litt usikker på ati og drivere(har selv nettopp byttet kort fra ge-force ti-4200) Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Det var etter driverbytte ja. Avinnstallerte alt av driver fra kontrollpanel og la inn den nye, og det er nok Smartguard som gjør at jeg ikke kan sette til AGP 8x og fast write. Før jeg oppdaterte driver kunne jeg sette opp til 8x osv. Har ikke sett noe annet i bios enn "Enable 8x" eller no.... Litt teit at Smartguard skal passe såppass på at det skal være stabilt system. hvor rask maskin må man ha da for å kunne kjøre 8x og fast write stabilt? trodde jeg hadde rask nok jeg... (se nedenfor) Akk ja, håper noen vet hva man kan gjøre! Oppdatere bios har jeg ikke prøvd meg på ennå, har ikke gjort dette før, og er litt nervøs for å føkke alt når det først funker.. Lenke til kommentar
Zarniwoop Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Oppdatere bios har jeg ikke prøvd meg på ennå, har ikke gjort dette før, og er litt nervøs for å føkke alt når det først funker.. Har du en kompis som kan "flashe" biosen din vil jeg tro problemet løser seg, men det er viktig å ha noen tilstede som kan hjelpe deg med flashinga! går det galt, kan du bare kaste hovedkortet ditt... (har jeg hørt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå