Niklasp Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Denne doningen gir deg 200 km på én lading.Lyst på noe mindre enn en Tesla? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 (endret) Ser ut som en snegle Endret 15. april 2014 av AllFather Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Vet ikke om jeg er helt enig i at den har en liten formfaktor, ihvertfall ikke for kjøretøygruppen, den er ganske stor, og ganske tung (180 kg), for en MC med skarve 15 hester. AtW Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 En snegle var første tanken som slo meg også. Ikke direkte pen. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Man får neppe avgiftfritak for denne, slik man får ved import av elbiler. Det betyr full motorsykkelavgift. Og full årsavgift som en tilsvarende bensindrevet motorsykkel. Heller ikke eltrøsykler eller vanlige trøsykler (som burde være mer miljøvennlig enn elbiler) har fått noen avgiftsfritak. Elbiler har som kjent null engangsavgift og null moms ved import, null årsavgift (kun trafikkforsikringsdelen), lovlig bruk av kollektivfeltene, gratis parkering med gratis ladestrøm og gratis passeringer i veibommer. Hybridbiler får halv importavgift. Andre miljøkjøretøy får altså ingen avgiftsfordeler i dagens system. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Man får neppe avgiftfritak for denne, slik man får ved import av elbiler. Det betyr full motorsykkelavgift. Og full årsavgift som en tilsvarende bensindrevet motorsykkel. Heller ikke eltrøsykler eller vanlige trøsykler (som burde være mer miljøvennlig enn elbiler) har fått noen avgiftsfritak. Elbiler har som kjent null engangsavgift og null moms ved import, null årsavgift (kun trafikkforsikringsdelen), lovlig bruk av kollektivfeltene, gratis parkering med gratis ladestrøm og gratis passeringer i veibommer. Hybridbiler får halv importavgift. Andre miljøkjøretøy får altså ingen avgiftsfordeler i dagens system. Det er vel det vanlige, hadde vanlige MCer fått avgift på samme grunnlag som bil, så hadde de kostet langt mindre de også. AtW Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 En Kawasaki ZX-6R er litt rimeligere.... (ny) Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville kjøpt, med den vekten (og hvis det stemmer at den har 15hk) så ligger den jo ganske nært en lett mc i mine øyne... aka, den konkurrerer med en prisklasse på ~50K (jeg kan kjøre rimelig langt på 150K i bensin med en lett MC) Eneste argumentet måtte være at jeg hadde for mye penger og var sinnsykt miljøbevist. Lenke til kommentar
Brutal_Bob Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 En Kawasaki ZX-6R er litt rimeligere.... (ny) Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville kjøpt, med den vekten (og hvis det stemmer at den har 15hk) så ligger den jo ganske nært en lett mc i mine øyne... aka, den konkurrerer med en prisklasse på ~50K (jeg kan kjøre rimelig langt på 150K i bensin med en lett MC) Eneste argumentet måtte være at jeg hadde for mye penger og var sinnsykt miljøbevist. Nei eneste argument måtte være at du hadde for mye penger og var sinnsyk... Lenke til kommentar
Threeesides Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Man får neppe avgiftfritak for denne, slik man får ved import av elbiler. Det betyr full motorsykkelavgift. Og full årsavgift som en tilsvarende bensindrevet motorsykkel. Heller ikke eltrøsykler eller vanlige trøsykler (som burde være mer miljøvennlig enn elbiler) har fått noen avgiftsfritak. Elbiler har som kjent null engangsavgift og null moms ved import, null årsavgift (kun trafikkforsikringsdelen), lovlig bruk av kollektivfeltene, gratis parkering med gratis ladestrøm og gratis passeringer i veibommer. Hybridbiler får halv importavgift. Andre miljøkjøretøy får altså ingen avgiftsfordeler i dagens system. Burde vel legge til at motorsykler også lovlig kan benytte kollektivfelt, kjører gratis gjennom bommer og parkerer gratis? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Man får neppe avgiftfritak for denne, slik man får ved import av elbiler. Det betyr full motorsykkelavgift. Og full årsavgift som en tilsvarende bensindrevet motorsykkel. Heller ikke eltrøsykler eller vanlige trøsykler (som burde være mer miljøvennlig enn elbiler) har fått noen avgiftsfritak. Elbiler har som kjent null engangsavgift og null moms ved import, null årsavgift (kun trafikkforsikringsdelen), lovlig bruk av kollektivfeltene, gratis parkering med gratis ladestrøm og gratis passeringer i veibommer. Hybridbiler får halv importavgift. Andre miljøkjøretøy får altså ingen avgiftsfordeler i dagens system. Burde vel legge til at motorsykler også lovlig kan benytte kollektivfelt, kjører gratis gjennom bommer og parkerer gratis? At motorsykler parkerer gratis er vel mere tja enn ja. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg