t0mb-exe Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Heisann! Jeg har en Toyota Carina E 1995, og hadde bestilt disse blinklysene: http://www.bsbildeler.no/?pno=152452 Nå som jeg har fått de, skulle jeg teste de, men di passer ikke? På dette bildet ser du koblingen til bilen: På dette bildet ser du koblingen til det gamle lyset: På dette bildet ser du koblingen til det nye lyset: -Så som dere ser passer ikke det nye lyset på koblingen til det gamle? Og FØR jeg bestilte fikk jeg høre at den ville passe til akuratt min bil..... Jeg fikk svar fra de: Det er mulig kontakten på lyktene er beregnet for en US model - og at du har en EU modell, eller motsatt. Er det mulig å kappe av selve adapterene til lysene, og bruke kabelsko og sette de sammen? Vil da dette få de til å virke? Eller noen som vet om det finnes en adapter overgang? Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 (endret) Hvem i all verden kaster bort penger på en Toyota Carina E fra 1995 i 2014? Dette blir for teit... Du bør heller spare pengene og bruke de på andre ting enn å gjøre bilen din stygg. Har du kjøpt blinklysene fra USA? Er det 2 pærer inne i hvert blinklys? Det kan godt hende du har kjøpt blinklys for US-spec Toyota Carina med sokkel og pære for markeringslys. Det du kan gjøre om du vil gjøre det kjapt og enkelt er å droppe kontaktene og heller lodde sammen ledninger og krympe de med krympestrømpe. Dette er en litt jalla løsning. Er du flink kan du modifisere de eksisterende kontaktene slik at det passer, men dette blir ikke helt bra. Et tredje og siste alternativ, som er det beste, er å droppe de originale kontaktene, kapp de rett av, og kjøp kontakter på f. eks. Biltema som er vanntette og bruk disse istedenfor. Endret 19. mai 2014 av myhken Bruker slettet innlegget, dette er i strid med retningslinjene Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 15. april 2014 Forfatter Del Skrevet 15. april 2014 Hvem i all verden kaster bort penger på en Toyota Carina E fra 1995 i 2014? Dette blir for teit... Du bør heller spare pengene og bruke de på andre ting enn å gjøre bilen din stygg. Har du kjøpt blinklysene fra USA? Er det 2 pærer inne i hvert blinklys? Det kan godt hende du har kjøpt blinklys for US-spec Toyota Carina med sokkel og pære for markeringslys. Det du kan gjøre om du vil gjøre det kjapt og enkelt er å droppe kontaktene og heller lodde sammen ledninger og krympe de med krympestrømpe. Dette er en litt jalla løsning. Er du flink kan du modifisere de eksisterende kontaktene slik at det passer, men dette blir ikke helt bra. Et tredje og siste alternativ, som er det beste, er å droppe de originale kontaktene, kapp de rett av, og kjøp kontakter på f. eks. Biltema som er vanntette og bruk disse istedenfor. Hvis du skal slenge dritt så kan du la vær i poste. Jeg bruker MINE penger på MIN måte på akkurat det JEG vil! Jeg linket jo til hvor jeg kjøpte det i posten min? Når du sier "kjøp kontakter på f.eks. Biltema som er vanntett og bruk disse istedenfor", Mener du slikt da eller: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Kabelkoblinger/Kontakter-44150/ Er ikke så veldig flink med kobling og slikt, men prøver jeg så får jeg det alltid til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå