Gå til innhold

Best 120gb HD, lite støy?

endre84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en 160 Gb segate ..stille som f... men er en liten iriterende høyfrekvent lyd fra den...komme når disken blir varm..

Kjører vannkjøling på ALT(ikke disk) så det er kun disken som lager bråk.

Pumpe og raddis står utendørs :woot:

TaZ

Lenke til kommentar
Pumpe og raddis står utendørs :woot:  

TaZ

Kanskje litt tungvint hvis man skal på lan? :roll::)

Ikke alle som drar på lan vet du..Har ADSL til sånn...så slipper du flytte ræva ut av stua...

Lettere å frakte ting på cd/hd en å dra med deg heile jæ... pcen...

Lenke til kommentar

Hadde western digital IDE disker før og har alltid vært fornøyd med de.. stillegående og kjappe. Kjøpte nettopp en S-ATA Seagate Barracuda 120GB disk som skulle være mer stillegående, men faktum er at den bråker mye mer en western digital diskene :(

Lenke til kommentar

jepp, seagate diskene er stille som fy ja. helt sant. har 2x Seagate 120 GB i min pc+ at en pc står det 2x 60 GB inni+ en 3 pc som det står 1x 120 GB Seagate inni, alle diskene er like stille. eneste som faktisk bråker på de pc`ene er viftene. nå skal det sies at hvis man skal ha en riktig stille pc så må man sette på en drevramme på hver av diskene. drevrammene gjør at det ikke blir vibrasjon fra diskene. vibrasjon gjør også at det blir litt lyd fra dem.

Gå får en Seagate 120 GB du. har hørt alle de andre diskene også både, Maxtor, IBM, Western, Samsung å alle sammen synes jeg bråka ganske bra, ingen som slår Seagate i mine øyne nei.

PUNKTUM.

Lenke til kommentar

Ikke bli lurt av Seagate Barracuda diskene!!

De er så stille at jeg noen ganger lurer på om PC'en går i det hele tatt. Det kan utvikle seg til at en slår i PC'en for å få den i gang... :lol:

Neida, det er stille harddisker de, Veldig fornøyd 8)

Har IV serien men V serien lager vel mindre støy antar jeg...

Lenke til kommentar

ja, faktisk så lurte jeg litt på dette selv også en gang. en av pc`ene i huset, ikke min, men den blir sånn den også, nei, den blir vel verre :D iallefall, den andre pc`en som ikke er min var så stille at jeg lurte på om det var liv i den når den starta opp. men man vender seg til det. men det er jo sånn at får at man skal få en ganske stille maskin så er det ikke bare harddisken det står. da må man både ha stille strømforsyning, stillegående vifter, drevrammer på harddisk/diskene. stillegående CPU kjøler, hvis man har disse komponentene stillest mulig så skal jeg love dere at det blir ikke mye støy fra kassa nei. å det viktigste, kabinette, Krona på verket er jo seff å ha støymatter i kassa, den demper veldig mye av støyen, demper vel også vibrasjonen også tror jeg.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest mye skryt om Seagate, lurer jeg på å gradvis gå over til dette merket, ikke minst fordi 2 WD disker har tatt kvelden det siste halvåret. Men jeg sitter med 2 spørsmål :

Jeg har en WD 80GB SE 8MB Cache disk på egen IDE kontroller som videodisk. Jeg driver med semiprofesjonell videoredigering, der jeg jobber med høykvalitets video (lavkomprimert dv). Vil en Seagate disk være kjapp nok til å klare dette, eller er de mye tregere enn SE diskene til WD?

Vil en Seagate som systemdisk (bootdisk/win XP disk) ha lenger oppstartstid for Windows og evt. programmer enn en SE disk fra WD?

Og... hvilke IDE disker til Seagate er raskest (og mest lydløse).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...