Gjest member-277163 Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Noen som har tatt årsstudium i økonomi og ledelse? Har søkt og vurderer om jeg skal gå det til høsten. Så blir veldig glad om noen kan fortelle meg hvordan det var, erfaringene deres, om det var vanskelig og slike ting. Tar imot all info, så jeg får vite mest mulig :-) Lenke til kommentar
Horge Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Mulig det kommer an på hvilken skole man går på, men slik jeg kjenner økled så er det en klasse med jevnt over veldig flinke studenter. Dette gjenspeiler vel egentlig bare opptakskravet. Det er en god miks i studentene, hvor noen har en del år fra arbeidslivet på baken, og vil ta et ettårig studium for å få "papiret"; andre tar det som påbygg til annen utdannelse, typisk for å kunne ta administrative oppgaver (les: lederstillinger) i eget fagfelt; mens økled for noen blir et første møte med høyere utdanning. For sistnevnte gruppe er det ofte aktuelt å hoppe over til bachelor i økadm. Hvor vanskelig det oppleves avhenger nok av studenten. =) Lenke til kommentar
Student8888 Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Jeg har tatt dette studiet, og hoppet over til øk/ad bachelor etter årsstudiet. Det er få elever i klassen og det er veldig bra. Folk er veldig ivrig på å delta i diskusjoner og rekke opp hånda, og det blir derfor gode diskusjoner. De fleste studentene er veldig flinke, så du får litt press på deg til å forbrede deg til timene. Mange studenter har jobbet/studert tidligere, mens andre kommer rett fra vgs, så det er stor sprik i alder. Det skapte dog ikke problemer for det sosiale, og vi dro blant annet på felles hyttetur. Har kontakt med mange etter endt studie. Fagene er også veldig bra. Mange av de er de samme som bachelorstudentene tar, men jeg mener de har klart å tilby de viktigste fagene for studene som bare skal gå ett år. Spesielt mener jeg begge de bedriftsøkonomiske fagene, organisasjoner og forretningsjus var spesielt bra. Personlig opplevde jeg ikke fagene som spesielt vanskelige, men du må lære deg å tenke på en helt ny måte. Litt vanskelig å starten, men etter hvert går "lyset opp". Jeg hadde egentlig tenkt og kun studere et år, ettersom jeg studerte en annen bachelor samtidig, men ble bitt av basillen og har nå fullført øk/ad-master. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå