Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Fargo(TV Serie)-Generell Diskusjon(USA sendetid)

Anbefalte innlegg

Så genialt at Hanzee/indianeren endte opp med å bli Mr. Tripoli.

Moses Tripoli var lederen for Fargo-mafiaen vi så i sesong 1. Fargo-mafiaen ble etablert en gang etter 1979, og forsatte å pushe vekk Kansas City-operasjonen som hadde tatt over regionen fra hans tidligere arbeidsgivere, Gerhardt-familien. Ingenting varer evig, for i 2006 endte Tripoli (Hanzee) opp med å bli drept og hele organisasjonen hans ødelagt av Lorne Malvo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av tidenes feteste karakterer, Mike Milligan, fikk den mest geniale avslutningen.Ellers en veldig god sesong. Fullt av masse herlige karakterer. Denne siste episoden var vel mest en slags epilog, men jeg klager ikke. Nå husker jeg ikke så veldig mye fra sesong 1, men Tripoli var vel en fullstendig forskjellig fyr fra Hanzee? Sikker på at det var meningen at vi skulle tro at de var samme person? 

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Plastiske operasjoner, som det ble nevnt av personen som han snakket med. Han ble en helt annen person, som var slik han kunne unngå politiet så lenge han gjorde før han ble drept.

Guttene på banen var jo Mr. Wrench og Mr. Numbers fra sesong 1, som Tripoli hadde lært opp og vært mentoren til. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Serieskaper Noah Waley om UFO`ene.

And about those aliens …
“As we used it in the ninth hour — at the point [where] the violence and chaos of our story and of the period became both so deadly and absurd on a real level — the UFO manifests that kind of absurdity in our story. There are two things that I felt gave me permission to use it: The Coens had used a UFO as a conceit in The Man Who Wasn’t There. A lot of the imagery had been there. That movie, of course, took place in a much earlier time period. But also the fact that in 1979, two years after Close Encounters of the Third Kind and Star Wars, it was very much in the Zeitgeist — after the kind of crazy political upheavals of the '70s where everyone realized that the conspiracy really did go all the way to the top, and that sense of paranoia in American life was so heightened. It literally felt like you couldn’t trust anything, even the skies.”

Og her bekrefter han det jeg sa tidligere.

On the revelation that Hanzee survives, mentors Mr. Numbers and Mr. Wrench and, with a different face, becomes a character killed off in the first season: "I think the idea with the Mr. Tripoli evolution was I liked the idea that Hanzee emerges from this story as a winner on some level and that this is really an origin story for him as much it's an origin story for Molly, who's six years old," Hawley said. "If we did our job right and people didn't just think it was clever just for clever's sake there could be a sort of double-realization, the first is that this character grows up to be a character from the first season, which I think is very exciting, and then simultaneously to realize that that character, who's now living in your mind as a new character from the first season is also, at the same time, dead, because I've seen him killed off. I think that's an interesting journey for a viewer to go on."

Mye annet her: http://www.hollywoodreporter.com/fien-print/fargo-noah-hawley-talks-new-849097

Lenke til kommentar

Tror Fargo er det beste jeg har sett i år på tv. Interessante karakterer, god historie (som alltid med noe som kommer fra Cohen brødrene) Patrick Wilson overrasket meg også, fantastisk skuespiller og god kjemi mellom han og Danson. The Flash og Arrow har egentlig bare vært cheesy imo, true detective var ren skuff og GoT ser jeg ikke på.

fargo-season-2-cast.jpg

Topp 10 for meg i år av de jeg har sett og føler er verdt å nevne.

# 1 Fargo

# 2 Mad Men

# 3 Justified

# 4 Better Call Saul

# 5 Archer

# 6 Bojack Horseman

# 7 Homeland

# 8 Daredevil

# 9 House of Cards

# 10  Mr Robot

Endret av GeneralUser
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Sesong to er helt konge. Syntes første sesong var en litt slow burner for min del og tenkte jeg bare skulle se andre sesong før den blir fjernet fra HBO Nordic, men makan til positiv overraskelse, for et fyrverkeri av en sesong og herlig karaktergalleri, jeg storkoste meg gjennom hele sesongen. Synes forøvrig Kirsten Dunst gjorde en herlig rolle.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-239845

Jeg vurderer å gi sesong 2 en sjanse. Hører mye bra om den og folk med lignende erfaringer som "bas" over her.

Er jeg den eneste som synes sesong 1 er den mest oppskrytte serien noensinne? :) 

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å gi sesong 2 en sjanse. Hører mye bra om den og folk med lignende erfaringer som "bas" over her.

Er jeg den eneste som synes sesong 1 er den mest oppskrytte serien noensinne? :)

Ja! i hvert fall ikke så mange som mener det vil jeg tro. Herlig serie og ser fram til sesong 3.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Ja! i hvert fall ikke så mange som mener det vil jeg tro. Herlig serie og ser fram til sesong 3.

Altså, den var ikke dårlig. Men for min del ble det et antiklimaks etter å ha hørt serien blitt roset opp i skyene av alle og enhver. :) 

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Sesong 3 har premiere 19 April med skuespillere som Michael Stuhlbarg (ikke så kjent, men spiller en del spesielle karakterer), Mary Elisabeth Winstead og Ewan McGregor blant annet.

Synes både sesong 1 og 2 var bra. Synes faktisk sesong 2 var enda bedre enn sesong 1, så har store forhåpninger om sesong 3. Så da blir vel den skuffende da. Men, håper den blir bra.

Trailer, sesong 3:

https://www.youtube.com/watch?v=x7NB0YQBQWI

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Jeg har stortro.

Solid castet sesong. Carrie Coon er en av de mest fantastiske kvinnelige skuespillerne på TV for tiden, Ewan McGregor kan være veldig bra, og Michael Sthulbarg er alltid bra. David Thewlis for christ sake. Goran Bogdan, Thomas Mann, Scoot McNairy. Fuckings quality. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...