Gå til innhold

Mister internett ved bevegelse av PCen

Anbefalte innlegg

Jeg har (eller jeg trodde jeg hadde iallefall) en laptop med et ødelagt nettverkskort. Grunnen til det er at hjemme så detter nettet ut på laptopen ved den minste bevegelse eller vibrasjon og jeg må restarte for å få nett igjen.

Men så merker jeg nå at tilkoblet et annet nett, så tåler plutselig laptopen bevegelse uten at nettet faller ut av den grunn.

Hva kan feilen være her? Routeren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Pcen min mister nett ved bevegelse - er det routeren som er problemet?"

Hvordan klarer du å stille dette spørsmålet egentlig? :eek: Routeren din har da overhodet ingenting med dette å gjøre! Feilen ligger jo helt soleklart i PCen din! Høres ut som nettverkskortet er løst eller at antenne ikke festet skikkelig....

Få noen til å se på den eller send den inn...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har du veldig dårlig signal? Har du sjekket om det er mye forstyrrelser fra naboer på den kanalen du bruker? Virker andre enheter som de skal på din router, eller faller de også ut av og til?

Gjetter litt nå: Det KAN være at du kjører 5GHz hjemme, og 2,4 GHz andre steder, og at noe er galt med antennen på nettverkskortet ditt for 5 GHz (eller motsatt).

Lenke til kommentar

"Pcen min mister nett ved bevegelse - er det routeren som er problemet?"

Hvordan klarer du å stille dette spørsmålet egentlig? :eek:

Leste du i det hele tatt posten min? JA, jeg skjønner at det er noe galt med nettverkskortet, men det fungerer mer optimalt andre steder, så da må det være noe jeg evt. kan gjøre eksternt for å bedre problemet.

Har du veldig dårlig signal? Har du sjekket om det er mye forstyrrelser fra naboer på den kanalen du bruker? Virker andre enheter som de skal på din router, eller faller de også ut av og til?

Gjetter litt nå: Det KAN være at du kjører 5GHz hjemme, og 2,4 GHz andre steder, og at noe er galt med antennen på nettverkskortet ditt for 5 GHz (eller motsatt).

Fullt signal. Kun min PC det er problemer med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...