Gå til innhold

Lage nettside basert på partyreiser!

Anbefalte innlegg

Hei alle som leser :)

Jeg er veldig engasjert i ett eget prosjekt meg og fetteren min fra Polen startet ifjor.

Det går ut på å levere eksklusive partyreiser til Polen til utrolig nok en sykt lav pris!

Per idag så har vi kun en facebook side, men jeg hadde håpet på innspill til hvordan lage en bare helt enkel side som kan gi litt mer innblikk.

Ønsker helst at siden er lett å redigere og ikke krever masse kunnskap som CSS osv, og jeg vet at det finnes.

Jeg leste i en nettavis ikke lenge siden at "Nå trenger du ikke lenger firma for å lage ett .no domene" Men jeg lyktes ikke i å finne denne artikkelen..

Det viktigste er at jeg ikke skal betale så himla mye heller. Jeg så one.com tilbyr greie løsninger til rundt 100 lapp i mnd, og var vel noe sånt jeg var ute etter.

Som sagt bare en helt enkel, grei og ikke noe avansert, så folk kan lese, klikke på bilder og finne kontaktinfoen min. Den må være litt kul ettersom det har med party å gjøre, og se elegant og gjerne ha en fancy template.

Mulig med en betalingsløsning med tiden, men akkurat nå gjør vi det på gamlemåten :)

Er det noen som kan hjelpe/vet hva jeg burde gjøre her? :)

Hadde satt stor pris på det! Vi ønsker virkelig å lykkes i dette prosjektet!

Endret av James Bond
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kul, elegant og fancy? Skulle ikke koste mer enn 40 - 50 tusen det. Er ikke business ideen verdt såpass kan dere vel lage noe selv, kanskje det blir bra nok.

Om man har litt vett i hodet, bruker litt hjernekraft og googler litt rundt trenger man ikke å betale noen flerfoldige tusen for å lage en kul, elegant og fancy side når man kan gjøre det selv :)

OP: Sett deg litt inn i wordpress :) (viktig at du besøker wordpress.org og ikke wordpress.com)

Lenke til kommentar

Vil sterkt anbefale WordPress. Ingen forkunnskaper i CSS,HTML,PHP osv nødvendig. Lett å sette opp og lett å ha med å gjøre.

Hvis du går for Wordpress, så kan du ta en kikk her: http://www.elegantthemes.com/gallery/ og se om du finner noen themes du liker. Koster penger, men jeg har medlemsskap der, og da kan du bare si ifra så ska du få gratis :)

Høres kjempebra ut det, kanskje du kan få noe i return ;)

Jeg skjønte ikke så mye ut av nedlastninga.. Var noen filer der, men må vel ha en slags host først før jeg begynner? For filene må vel lastes opp dit

Lenke til kommentar

Trenger dere bistand under opprettelse og vedlikehold av nettside, eller trenger dere råd? Bare kontakt meg på PM så tar vi en prat :)

Wordpress er absolutt et bra alternativ!

Bortsett fra at Wordpress har et SVÆRT brokete rykte og et kjempeproblem mtp. sikkerhetshull. Mye dårlig kode. Jeg har selv måttet sette en stopper for fremtidige DDoS-angrep fra Wordpress på kunde-systemer i all hast på en fredags kveld.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men ok.. Hvor starter man aller først for å få laga en nettside?

som sagt er jeg veldig interessert eller egentlig ett krav at jeg får (dot).no domene, noe jeg leste man ikke trengte firma for lenger.. Men likevel de som leverer online hosting krever fortsatt organisasjonsnr.

Lenke til kommentar

Fyr opp enkeltmannsforetak, greit og enkelt det., anbefaler også W3schools, kjempebra nettside med all basis informasjon du skulle trenge om du vil lage den fra bunn av. Ellers anbefaler jeg også Wordpress da du har mulighet til å gjøre Wordpress om til hva en du vil fra blogg til nettbutikk. :-)

Lenke til kommentar

Du må sende inn en søknad om å få ha .no domene som privatperson.

Les: http://www.norid.no/nytt/privatpersoner-2014.html

Ellers så er det som Slandrer sier, bare å opprette et enkeltmannsforetak.

Om du skal bruke Wordpress må du laste det ned fra wordpress.org og så koble til din server hos one.com(?) via ftp og legge filene der (One.com har også en enkel metode for å installere Wordpress via kontrollpanelet ditt på one.com, så slippper du og laste ned selv). Så kan du laste ned et theme og legge det i mappen /wp-content/themes/ på din webserver via FTP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...