Gå til innhold

[Løst] Høye temp`?


Anbefalte innlegg

push pull er vel noe som gjelder for alle da det er mest effektivt.

H60 har en tynnere radiator, så push/pull vil ikke funke noe særlig optmialt.

 

 

 

Her

Snu vifta som sitter på radiator så den henter luft fra utsiden av kabinettet. Med dette så kan top vifta ta seg av resten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var litt kaotisk det bildet der ..

 

Men det ser ut som du har radiator på bakveggen, i toppen av kabinettet.

 

Det du gjør er å flytte den viften rett over, og setter denne på radiator slik at du får push'n-pull.

(Den viften du allerede har der står i pull, og FYI med en-vifte-løsning på en rad er push bedre enn pull).

 

Det jeg er mer interessert i hva du får INN av luft i dette kabinettet?

 

Husk at H60'n vil aldri klare å kjøle mer enn lufttemperaturen inne i kabinettet, så hvis det er 60grader inni der, har H60'n er veldig tøff jobb foran seg...

 

Så ...

1. Sett SP viftene dine i push'n-pull på radiatoren

2. Få minimum 2 120mm til å blåse kald luft inn i kassa di (du skal alltid tilstrebe å få overtrykk i kassa, altså mer luft INN en UT).

Lenke til kommentar

 

push pull er vel noe som gjelder for alle da det er mest effektivt.

H60 har en tynnere radiator, så push/pull vil ikke funke noe særlig optmialt.

 

 

 

Her

Snu vifta som sitter på radiator så den henter luft fra utsiden av kabinettet. Med dette så kan top vifta ta seg av resten.

 

Push'n'pull hjelper høyst 1-2 grader, det er riktig.

 

Vil ikke anbefale å bruke rad som inntak, der hvor rad er plassert nå. HVIS kabinettet står med god luftsirkulasjon rundt seg (Les: Ikke under en PC-benk) så kan det prøves.

Lenke til kommentar

Var litt kaotisk det bildet der ..

 

Men det ser ut som du har radiator på bakveggen, i toppen av kabinettet.

 

Det du gjør er å flytte den viften rett over, og setter denne på radiator slik at du får push'n-pull.

(Den viften du allerede har der står i pull, og FYI med en-vifte-løsning på en rad er push bedre enn pull).

 

Det jeg er mer interessert i hva du får INN av luft i dette kabinettet?

 

Husk at H60'n vil aldri klare å kjøle mer enn lufttemperaturen inne i kabinettet, så hvis det er 60grader inni der, har H60'n er veldig tøff jobb foran seg...

 

Så ...

1. Sett SP viftene dine i push'n-pull på radiatoren

2. Få minimum 2 120mm til å blåse kald luft inn i kassa di (du skal alltid tilstrebe å få overtrykk i kassa, altså mer luft INN en UT).

Da kan viften på toppen (som ZentiX sa) Ta seg av det? Men blir det påvirket mtp skjermkortet? Ønsker å ha ca 1200-1300mhz, Nå har jo jeg ikke custom loop da jeg er 14 :p anyway så kan radiatoren blåse kald luft inn? Kan ta et bilde av hele riggen ;))

Lenke til kommentar

 

 

push pull er vel noe som gjelder for alle da det er mest effektivt.

H60 har en tynnere radiator, så push/pull vil ikke funke noe særlig optmialt.

 

 

 

Her

Snu vifta som sitter på radiator så den henter luft fra utsiden av kabinettet. Med dette så kan top vifta ta seg av resten.

 

Push'n'pull hjelper høyst 1-2 grader, det er riktig.

 

Vil ikke anbefale å bruke rad som inntak, der hvor rad er plassert nå. HVIS kabinettet står med god luftsirkulasjon rundt seg (Les: Ikke under en PC-benk) så kan det prøves.

 

Uansett så vil han ha høy temps. Ved å snu viften på rad som da får luft fra utsiden kan hjelpe enda mer enn 1-2 grader enn ved å fortsatt ha 2 vifter push/pull som eksos.

 

Til den radiatoren så er det ikke tjent med push/pull.

 

Beste han kan gjøre er å snu viften på radiatoren også kan top viften ta seg av luften som kommer inn via radiator.

Endret av ZentiX
Lenke til kommentar

 

 

push pull er vel noe som gjelder for alle da det er mest effektivt.

 

Push pull på en H60 er mer eller mindre bortkastet. Radiatoren er for tynn til at det gir gevinst kjølemessig.

 

Da setter TS rad i push og bruker resten av viftene til å få luft inn :)

 

 

Alltid greit med litt mer luft inn enn ut :)

Lenke til kommentar

 

 

 

push pull er vel noe som gjelder for alle da det er mest effektivt.

 

Push pull på en H60 er mer eller mindre bortkastet. Radiatoren er for tynn til at det gir gevinst kjølemessig.

 

Da setter TS rad i push og bruker resten av viftene til å få luft inn :)

 

 

Alltid greit med litt mer luft inn enn ut :)

 

Jeg får ikke den dritt mobilen til å funke men da lager jeg en basic skisse i paint :)

 

EDIT: Det er den fineste skissen jeg noengang har lagd :w00t:

post-323210-0-44447200-1397515588_thumb.png

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Huff .... Kjip kasse ja.

 

Klarer du å montere rad på der du har merket "vifte inntak"? Altså rekker slangen dit, og får du plass til den der?

 

Ellers må du gjøre som Zentix foreslår, altså snu viften på radiator. Men da kan du ikke sette kassa under benken. Varm luft stiger, så hvis du har radiator som inntak opp-under en pc-benk er det rimelig dødfødt.

Lenke til kommentar

Huff .... Kjip kasse ja.

 

Klarer du å montere rad på der du har merket "vifte inntak"? Altså rekker slangen dit, og får du plass til den der?

 

Ellers må du gjøre som Zentix foreslår, altså snu viften på radiator. Men da kan du ikke sette kassa under benken. Varm luft stiger, så hvis du har radiator som inntak opp-under en pc-benk er det rimelig dødfødt.

Har kassa på pulten ;) Og det er ikke mulig, har prøvd å flytte den der, Men radiatoren er rett og slett for høy :/

 

Men Kyrre, Tror du att viften i toppen klarer å ta ut all den varme luften? Og at kabinettet står på pulten er ingen problem ;)

 

EDIT: Ifølge HWmonitor så er airflow inni kabinettet 30-32¤

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Antec P180 = Elendig kabinett for kjøling med mindre man kan modde et kabinett.

 

Husker dette kabinettet var inn pga det var stilrent og et av top kabinettene ute på markedet.

 

Men du snakka noe om at du har side døren av, er denne av hele tiden?

Kabinett døren er ikke av hele tiden nei, Egentlig bare nå ;) Bygget pcen idag da jeg fikk delene ;)

 

Har meget lyst på et Corsair 500r, Men penger må spares først :D

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Sett kabinettet godt ut fra veggen og sørg for at det er godt med luftrom rundt maskinen. Og så snur du viften på radiator. Du kan forsøke det...

 

Men jeg skulle likt å visst rpm på pumpa di også.

Kan jeg ha kabinettet inntil veggen på motsatt side av komponentene? altsåbak Hk? Og pumpa, Nå vet jeg ikke dette men det er ve ikke mulig med ca 4000rmp? Tror jeg leste det i Hw monitor før jeg switcha noen kabler (vifte kabler) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...