Christian Thork Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Heia, Nå har jeg byttet TP på både Cpu og Gpu (har ikke prøvd noen med stock) etter 15min i prime95 (alt på max) Så kommer den opp i 80¤ med en H60, etter 15min med Valley så kommer Gpu opp til 75¤ CPU:i5 4670K STOCK GPU:780 Classified STOCK Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Litt usikker på om 80 er høyt for haswell, iallefall ikke noen farlig temperatur. 75 for 780 var ikke noe høyt, så her kan du nok ta det med ro. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. april 2014 Forfatter Del Skrevet 14. april 2014 80¤ For haswell tror jeg er høyt da jeg bruker en H60, Ikke at den er så mye bedre en f.eks en 212 Evo ) Syns bare det var veldig høyt :=) Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Vet haswell blir en del varmere enn de tidligere, men for å sammenligne har jeg en i5-2500k på en H70 som ikke går over 60. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. april 2014 Forfatter Del Skrevet 14. april 2014 Vet haswell blir en del varmere enn de tidligere, men for å sammenligne har jeg en i5-2500k på en H70 som ikke går over 60. Må undersøke dette nærmere, Kan ikke klokke med høye temp ) Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Hvis du finner ut at du skal ta ut CPU igjen, legg ved et bilde av påført TP så ser folk fort om det er problemet, hvilken TP har du kjøpt? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. april 2014 Forfatter Del Skrevet 14. april 2014 Hvis du finner ut at du skal ta ut CPU igjen, legg ved et bilde av påført TP så ser folk fort om det er problemet, hvilken TP har du kjøpt? Har kjøpt Gelid Extreme, jeg la på en bit som et kort riskorn i midten ) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 (endret) Det er veldig mange faktorer som spiller inn her. Hva var ambient når du testet? Hva er generell luftflyt i kabinettet? Hva målte du temp med? Sitter H60 som inntak eller uttak? Topp eller bunn? Har du push'n'pull? Bruker du medfølgende vifter? Er du sikker på at du er i skikkelig kontakt med heatshield, og hvilken type og mengde termisk pasta bruker du? Endret 14. april 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 har også opplevd at kjøleren ikke var festet skikkelig på CPU, den skal i prinsippet gi beskjed når den ikke er festet, men det gjorde ikke min Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. april 2014 Forfatter Del Skrevet 14. april 2014 (endret) Den er skrudd veldig stramt Kan ikke skru den strammere med hverken skrujern eller hånden Kan sette opp et bilde om du gir meg 5min ) Har 1stk Corsair Sp 120 Quiet edt som intake, en Corsair Sp 120 Quiet edt som outtake (på toppen) og en Corsair SP Gigh performance edt sammen med H60 EDIT: Må lade mobilen da den har for lite strøm til blitz ) Give me 10min, Om du kan vente på meg Endret 14. april 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Hvorfor har du static pressure vifter som kabinett vifter? ^^ Har du bare en vifte inn i kabinettet? I så fall er det et problem ... Og sjekk BIOS. Hvor mange rpm går pumpa på? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. april 2014 Forfatter Del Skrevet 14. april 2014 (endret) Hvorfor har du static pressure vifter som kabinett vifter? ^^ Har du bare en vifte inn i kabinettet? I så fall er det et problem ... Og sjekk BIOS. Hvor mange rpm går pumpa på? Har støvfilter foran viftene, På nettet anbefalte de kun AF vifter dersom det ikke var en hindring + SP viftene var på tilbud til 90kr stk, De er PWM, Så jeg kan evt stille på de EDIT: det er et 780 Classy, med stock bios, Skal få flashet den imorgen ) EDIT2: Holder på å sette inn bilder nå Endret 14. april 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Ok .. Jeg skjønner det slik at du har totalt tre 120mm vifter som uttak i topp og en 120mm som inntak? I så fall ville jeg fjernet den ene Corsair SP Quiet Edition i topp og fått den som inntak. All luften du kan få klemt inn i kabinettet kan du kjøre ut gjennom radiatoren på H60'n. Tilstreb å ha viftene lavest mulig som inntak, og høyest mulig som uttak. Og pass på at du setter viftene riktig vei Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. april 2014 Forfatter Del Skrevet 14. april 2014 (endret) Ok .. Jeg skjønner det slik at du har totalt tre 120mm vifter som uttak i topp og en 120mm som inntak? I så fall ville jeg fjernet den ene Corsair SP Quiet Edition i topp og fått den som inntak. All luften du kan få klemt inn i kabinettet kan du kjøre ut gjennom radiatoren på H60'n. Tilstreb å ha viftene lavest mulig som inntak, og høyest mulig som uttak. Og pass på at du setter viftene riktig vei Kommer til å poste bilder fra mobil brukeren min:Christian_BT EDIT: De ble visst ikke postet? Skal re-poste de igjen ) Endret 14. april 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. april 2014 Forfatter Del Skrevet 14. april 2014 (endret) Her Håper dette hjalp. Dette ble litt feil mtp at bilde er feil vei Skal også bytte vei på den ene viften Endret 14. april 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Usikker på om du har fjernet ene vifta, men det skal være 2 vifter koblet på radiatoren. En som dytter luft inn i radiatoren, og en som drar på andre siden. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. april 2014 Forfatter Del Skrevet 14. april 2014 (endret) Usikker på om du har fjernet ene vifta, men det skal være 2 vifter koblet på radiatoren. En som dytter luft inn i radiatoren, og en som drar på andre siden. Tror du blander med H80, Da er det 2 vifter ) kan sikkert kjøpe enda en vifte til push-pull Endret 14. april 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 push pull er vel noe som gjelder for alle da det er mest effektivt. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. april 2014 Forfatter Del Skrevet 14. april 2014 Kan idle temp være noe høyere da jeg installere både Assassin Creed Iv og Battlefield4? Hadde helt glemt det, Men tror ikke det skal ha så mye åsi, Skal uansett få snudd den ene viften og øke RPM i Bios da disse står på 900`? Kan få de opp til 1200rpm, Om det er en merkbar forskjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå