G Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Kan man flash'e sin Viasat-dekoder (satelitt/parabol) med noe vettugt, slik at den kan brukes som en litt svakere og noe sær PC? I motsetning til hva gutta i denne tråden finner på med en CD-boks (Canal Digital), hvor man egentlig ikke eier dedoderen selv. Mens med Viasat så er man den rettmessige eier, og man bare returnerer programkortet etter endt abonnementsavtale. http://www.hardware.no/artikler/guide-slik-hacket-vi-pvr-dekoderen-til-canal-digital/137698 (jeg har til info ikke lest Extra-artikkelen. Mangler abonnement der) Kan man bruke Viasat-dekoderen som "vanlig PC" selv om man ikke har noe programkort til den lengre? Om den er ubrukelig som noe annet enn støvsamler, så vurderer jeg å skru ut harddisken. Men, det er jo dumt å ha en "fullverdig PC" liggende å støve bort, dersom den på magisk vis kan flash'es til noe nyttigere, enn bokstøtte, grytehviler, freesbee og liknende. Lenke til kommentar
G Skrevet 15. april 2014 Forfatter Del Skrevet 15. april 2014 (endret) TDS865NV - en boks av Pace (Made In Europe 2011) Spec.: http://no.eetgroup.com/i/7580-Pace-TDS865NV-sat-HD-pvr Package Content:receiver, power supply/powercord, remote control, 2 x AA batteries, Scart cable and HDMI cableFeatures320 GB HDD (PVR) 3D ready Easy and user friendly 7 days EPG with booking of recordings HDMI output High definition H.264 receiver Record 2 programmes and watch one stored programme Record and save programmes in HD resolution in optimal quality S/PDIF optical digital audio output Timeshift/Pause function Viasat approved SpecificationsAccessories (included) HDMI cable, Ethernet cable Audio Outputs Coaxial digital (RCA) Audio output S/PDIF Optical SPDIF (Toslink) Data In/ut USB 2 x USB 2.0 (front/rear) Electronic Program Guide 7 days EPG With series recording HDD Built in harddrive 320Gb 2,5" Green HDD Inputs Satellite 2 RF Inputs (IEC169-24 F-type, female) Mains Power 195-265V, 50-60hZ Output connector HDMI with HDCP Power Power consumption, standby With highest energy save <1W standby Power consumption, use 16.40W Power supply Power consumpton, stand by Active standby 15.96W Video Outputs TV Scart (IEC60807-9) Video resolution Options 576i, 720p, 1080i Endret 15. april 2014 av G Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Har en misstanke om at det er veldig vanskelig. Uansett, hva vil du oppnå? Tipper f.eks en Raspberry er kraftigere, bedre og enklere å sette opp. Selv om dekoderen kan regnes som en liten pc, så tviler jeg sterkt på at du får brukt den til noe særlig fornuftig ettersom den er designet til akkurat det den gjør Lenke til kommentar
G Skrevet 16. april 2014 Forfatter Del Skrevet 16. april 2014 Tenkte nesten at det ville bli svaret. Men, så har jeg ihvertfall prøvd å spørre om noen vet om noe lurt. Nei, jeg tenkte den kunne gjøre en eller annen mindre oppgave kanskje. Legge den til som en del av "hus-elektronikken". Alltid noe man kan bruke en lett og liten prosesseringskraft til. Jeg har ingenting spesifikkt i tankene akkurat nå. Men det er jo litt heftig at den lille boksen har HDMI, så sånn sett kunne den vist et skjermbilde og den har RJ-45 og USB. Er jo omtrent en PC, selv om den er noe skreddersydd. Regner med at det sitter en harddisk man kan slakte ut fra boksen, dersom man ikke finner noe annet smart opplegg for boksen som helhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå