AnonymDiskusjon Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Barnevernet ville prate med barna mine. Men de er over 12. Er det en lov som sier at barna kan nekte å prate med barnevernet på alenerom? Barna ønsker ikke å prate med barnevernet alene. Anonymous poster hash: 7ce55...6e7 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Fortell barna at det ikke er farlig å prate med barnevernet alene. Selv om de desverre ofte framstilles slik er ikke barnevernet ute etter å bryte opp familie, foruten i de få tilfellene dette er for barnas eget beste.I disse tilfellene vil selvfølgelig ikke barnet selv og nærmeste innse dette. Noe som igjen er grunnen til at vi har - nettopp barnevernet. Nå vet ikke jeg hva grunnen til at BV er koblet inn er, men det ser aldri bra ut hvis barna nekter å snakke med BV.. Da er det gjerne noe som skurrer, eller ideer eller meninger om barnevernet som er blitt plantet i barnas hode av deres foreldre. 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Dersom det er du som har fortalt dem at dem ikke ønsker å være aleine med barnevernet eller om dette er noe dem har funnet utav selv er forholdsvis relevant her. Fortell dem at barnevernet kun ønsker deres beste og ved å prate med dem så vil dem også finne den best mulige løsningen for dem. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. april 2014 Forfatter Del Skrevet 15. april 2014 Dersom det er du som har fortalt dem at dem ikke ønsker å være aleine med barnevernet eller om dette er noe dem har funnet utav selv er forholdsvis relevant her. Fortell dem at barnevernet kun ønsker deres beste og ved å prate med dem så vil dem også finne den best mulige løsningen for dem. Ja, jeg har sagt det til det barnet som bor mest hos meg. Og vedkommende har sagt at han skal gjøre det. Jeg vil gå utifra at barnevernet vil barns beste. Hører mye skrekkhistorier, men jeg har ikke noe å skjule så jeg regner med at dette går bra for min del Anonymous poster hash: 7ce55...6e7 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Er det ikke i slike situasjoner du lokker barna med ting de liker? Jeg mener ikke at du skal manipulere de, men hvis årsaken er fordi de er redde så vil de komme ut av situasjonen modigere og med en sjokolade i hånden. Bare et forslag. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. april 2014 Forfatter Del Skrevet 15. april 2014 Fortell barna at det ikke er farlig å prate med barnevernet alene. Selv om de desverre ofte framstilles slik er ikke barnevernet ute etter å bryte opp familie, foruten i de få tilfellene dette er for barnas eget beste. I disse tilfellene vil selvfølgelig ikke barnet selv og nærmeste innse dette. Noe som igjen er grunnen til at vi har - nettopp barnevernet. Nå vet ikke jeg hva grunnen til at BV er koblet inn er, men det ser aldri bra ut hvis barna nekter å snakke med BV.. Da er det gjerne noe som skurrer, eller ideer eller meninger om barnevernet som er blitt plantet i barnas hode av deres foreldre. Jeg skjønner ikke grunnen til at de er koblet inn jeg heller. Jeg og eksen er skillt, men forstår det slik at de har problemer hos eksen og hans samboer. De liker ikke samboeren til eksen. Så det er en konflikt der. Samboeren til eksen la inn en bekymringsmelding på et av barna mine. Og hevder at grunnen er adferden til vedkommende. Jeg har spurt eksen om hvorfor de ikke fortalte meg dette, og om de heller kunne gått til lege og drøftet problemet. Hvis han har adferdsproblemer i deres hjem så ville jeg ha tatt det via lege. Jeg har snakket med barnevernet, og barnevernet virket hyggelig ut. Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor barnevernet undersøker saken. Men de må bare undersøke. Jeg tror det er en familiekonflikt i hjemmet til eksen, mellom barna og dama som er problemet. Barna mine har snakket seg i mellom om problemet, men nå sier de at det går fint å snakke med barnevernet. Jeg har sagt at de som jobbet i barnevernet var hyggelige å prate med, tiltross for at jeg ikke forstår at dette var en sak for bv. Anonymous poster hash: 7ce55...6e7 Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Om barna nekter så vil barnevernet bli mistenkelig. Best å snakke med dem selvom det ikke er noe å skjule. By the way, selvfølgelig virker barnevernet hyggelig. Det er jobben deres. Det ligger mer under maska enn du tror hos mange av dem. Skjult bak smil og søte ord. Noen ganger blir familier splittet bare fordi bv tror det er best i deres øyne Av og til gjør det saker og ting bare værre, om familie blir splittet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå